دریافت سوالات استخدامی " title="نمونه سوالات استخدامی برای دریافت سوالات کلیک نمایید">
همکاری در فروش فایل میهن همکار
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 21 / 5 / 1393
بازدید : 179
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: كنترل موتورهای القايی با اينورترها و مبدل های AC و شبيه سازيی آن با MATLAB SIMULINK
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 89
______________________________________________________
پیشگفتار:
با توجه به توسعه روزافزون کاربرد الکترونیک در بحث قدرت، در فصل اول، به بررسی عملکرد عناصر الکترونیک قدرت می پردازیم. با توجه به اینکه یکی از مباحث مهم، کنترل توان الکتریکی سیستمهای گرداننده موتور الکتریکی است، لازم است که ابتداٌ به بررسی موتور القایی و نحوه عملکرد و خصوصیات آن بپردازیم. در فصل سوم در مورد کنترل موتورهای القایی با کنترل کننده های ولتاژ AC بحث می کنیم .
در فصل بعد به کنترل موتورهای القایی با اینورترها میپردازیم که همان مبدل فرکانسی میباشد.
فصل آخر پروژه که قسمت اصلی این پروژه است، شبیه سازی مبدلها و اینورترها جهت کنترل موتور القایی با متلب میباشد که به شبیه سازی برشگرهای تک فاز و سه فاز وهمچنین به شبیه سازی ابنورترهای تکفاز و سه فاز پرداخته است.
 مقدمه كلی
موتورهاي القايي بخصوص موتورهاي قفس سنجابي مزاياي نسبت به موتورهاي dc دارند مواردي نظير نياز به نگهدارندي كمتر ، قابليت اطمينان بالاتر ، هزينه ، وزن ، حجم واينرسي كمتر ، راندمان بيشتر ، قابليت عملكرد در محيط هاي با گرد غبار و در محيط هاي قابل انفجار را مي توان نام برد . مشكل اصلي موتورهاي dc  وجود كمو تا تور و جاروبك است ، كه نگهداري زياد و پر هزينه و نا مناسب بودن عملكرد موتور در محيط هاي با گرد و غبار بالا و قابل انفجار را بدنبال دارد. با توجه به مزاياي فوق در تمامي كار بردها ، موتور هاي القايي به طور وسيع بر ساير موتورهاي الكتريكي ترجيح داده مي شوند . با اينحال تا چندي پيش از موتورهاي القايي فقط در كاربردهاي سرعت ثابت استفاده شده است و در كار بردهاي سرعت متغير موتورهايdc  ترجيح داده شده اند . اين امر ناشي از آنست كه روشهاي مرسوم در كنترل سرعت موتورهاي القايي هم غير اقتصادي و هم داراي راندمان كم بوده است. 
با بهبود در قابليت ها و كاهش در هزينه تريستور ها واخيرا در ترانزيستورها ي قدرت و GTO ها امكان ساخت محركه هاي  سرعت متغير بااستفاده از موتورهاي القايي بوجود آمده است كه در  برخي موارد حتي از نظر هزينه و عملكرد از محركه هاي با موتور dc نيز پيشي گرفته اند . در نتيجه  اين  پيشرفتها ، محركه هاي موتورهاي القايي در برخي كار بردهاي سرعت متغير بجاي محركه هاي dc مورد استفاده قرار گرفته اند . پيش بيني مي شود در آينده موتور هاي القايي بطور گسترده در  محركه هاي سرعت متغير مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه کنترل موتور القایی با اینورترها و مبدل ac و شبیه سازی با متلب ,
تاریخ : پنج شنبه 21 / 5 / 1393
بازدید : 180
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: مقایسه و بررسی اقتصادی و فنی خطوط و کابل های AC و DC
دسته: مهندسی برق - قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 101
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
با توجه به رشد روز افزون مصرف انرژی الکتریکی ، روش های تولید و انتقال آن ،که بعنوان نمونه سیستم های قدرت HVAC می باشد بصورت گسترده توسعه یافته است و بنا به ضرورت افزایش قابلیت اطمینان و تامین شرایط فنی و اقتصادی هر چه مطلوب تر و بالا بردن کیفیت و توان تولیدی ،این سیستم ها را ، به شبکه های به هم پیوسته تبدیل کرده است از طرفی توسعه مصرف و بروز مشکلات فنی در سیستم های HVAC از قبیل پایداری ،افزایش تلفات، افزایش سطح ایزولاسیون و سطح اتصال کوتاه و همچنین بروز مشکلات اقتصادی از قبیل افزایش مصرف مس،افزایش هزینه ساخت و طراحی دکل هاو افزایش وسایل عایقی مانند مقره ها،باعث شده که علاوه بر شبکه های HVAC ، انتقال انرژی بوسیله شبکه های HVDC نیز مورد توجه و بررسی قرار گیرند.
کلید واژه ها: 
1-شبکه
2-سیستم
3-کابل 
4-هادی
5- برج یا دکل
6- مقره
7- جریان متناوب فشار قوی
8- جریان مستقیم فشار قوی
پيشگفتار:
بي شك مباني پيشرفتهاي بنيادين هر جامعه بر پايه رشد و ترقي هر چه بيشتر كاربرد علوم در آن جامعه و دستيابي به تكنولوژي نوين قرار دارد. در اين ميان نقش و مسئوليت دانشگاهيان و متخصصين بسيار سنگين بوده و هر يك وظيفه دارند نسبت به علم و تخصص خود تلاش همه جانبه اي را پيگيري كنند.
گسترش سيستم هاي قدرت، افزايش توانهاي انتقال يافتني، توسعة جغرافيايي حوزه هاي تحت پوشش سيستم هاي برق، به هم پيوستن شبكه هاي برق رساني كشورهاي همجوار كه شايد با فركانسهاي متفاوتي كار كنند و مسائل پايداري و افت توان در شبكه هاي رايج انتقال، نياز به استفاده از شيوه هاي جديد انتقال را افزايش داده است.
امروزه با پيشرفت تكنولوژي يكسو كننده هاي با قدرت بالا و ارزان شدن قيمت آنها و همچنين افزايش ارتباطات بين المللي بين كشورها و حتي قاره هاي مختلف كه ضرورت انتقال قدرت در فواصل بسيار طولاني را به دنبال خود دارد، باعث شده كه شبكه هاي انتقال قدرت DC مجهز به مبدلهاي تريستوري نسبت به شبكه هاي انتقال AC از نظر اقتصادي مقرون به صرفه شوند. اين امر خود باعث افزايش چشمگير انتقال انرژي به صورت DC شده است. همچنين مينيمم كردن تلفات سيستم يكي از پارامترهاي بسيار مهم در طراحي شبكه هاي انتقال انرژي محسوب مي شود و از آنجا كه تلفات خطوط انتقال DC به مراتب كمتر از خطوط انتقال AC مي باشد. لذا كاربرد اين نوع سيستم ها در سالهاي اخير با طولاني تر شدن طول خطوط انتقال افزايش چشمگيري پيدا كرده است و اين باعث شده كه به جاي ساختن نيروگاههاي جديد فسيلي يا اتمي در نزديكي مراكز مصرف و انتقال آن توسط خطوط HVAC ، از نيروگاههاي دوردست، انرژي ارزان را توسط خطوط HVDC به مراكز مصرف منتقل نموده و علاه بر قيمت انرژي كمتر، مسائل زيست محيطي را نيز نداشته باشيم.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه مقایسه فنی خطوط و کابل های AC و DC ,
تاریخ : پنج شنبه 21 / 12 / 1393
بازدید : 185
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: منبع تغذیه بدون وقفه (UPS)
دسته: برق - تکنولوژی الکترونیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 63
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
UPS   سيستمي است كه در مسير برق ورودي دستگاههاي الكتريكي قرار گرفته و كيفيت برق ورودي را افزايش مي دهد و در زمان قطع برق شبكه ، يك مسير تغذيه جانشين براي بار مصرفي ايجاد مي كند به طوري كه تغذيه دستگاههاي مذكور تحت هر شرايطي عاري از نويز نوسان و وقفه باشد . هر اندازه كه يك UPS مقادير بيشتري از اختلالات موجود در برق شهر را تصحيح يا حذف نمايد و شكل موج ولتاژ خروجي آن در هر شرايطي به شكل موج سينوسي بدون امواج و با دامنه ثابت نزديكتر باشد از كيفيت بالاتري برخوردار است. همچنین سيستمهاي منابع تغذيه بدون وقفه يك توان بدون وقفه و با كيفيت بالا را براي بارهاي حساس ايجاد مي‌كنند. اين سيستمها در واقع بارهاي حساس را نسبت به اضافه ولتاژ، كاهش ولتاژ و ديگر شرايط نامطلوب مربوط به خط توان محافظت مي‌كنند. 
در هر UPS دو مسير تغذيه براي  بار وجود دارد يكي از طريق حذف ضربه هاي ولتاژ و فيلتراسيون برق ورودي از شبكه و ديگري از مسير شارژر باتري كه در هنگام قطع برق شهر به عنوان Back-up  سيستم پشتيباني بار مصرفي را به عهده دارد. يكي از اين دو مسير به عنوان مسير اصلي در هنگام كار نرمال سيستم بار را تغذيه مي كند و در هنگام بروز خطا در مسير اصلي مسير ديگر به عنوان جانشين وارد مدار مي شود. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) ,
تاریخ : پنج شنبه 21 / 6 / 1393
بازدید : 168
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: پایان نامه تحلیل و بررسی انواع اتصالات در اجزای ماشین
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 90
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
زندگي امروزه بدون اجزا اتصال دهنده كه در اكثر احتياجات عامه و صنعتي سهم مهمي را دارد بسيار مشكل است. هر يك از اتصالات داراي مشخصاتي هستند كه ممكن است با مشخصات اتصالات ديگر كاملاً فرق داشته باشند. اجزای اتصال دهنده را می توان بصورت قطعاتی که موجب متصل شدن یک یا چند جزء یک دستگاه به هم دیگر می شوند و معمولا به دو گروه تقسیم می شود، قابل انفصال ( جداشونده) و غیر قابل انفصال ( جدا نشونده) تقسیم کرد، بیان کنیم.
  منظور از اتصال جدا نشونده (دائمی) نوعی از اتصال است که در موقع جدا کردن قطعات از همدیگر، هم قطعات و هم وسیله اتصال دهنده به نوعی حالت اولیه و سالم خود را از دست می دهند مانند جوشکاری و سایر اتصالات حرارتی.
  اتصال جدا شوند ( غیر دائمی یا موقت ) اتصالی است پس از جدا کردن قطعات از همدیگر نه آسیبی به قطعات وارد شده و نه به وسیله ی اتصال دهنده مانند اتصالات پیچی وارد نمی شود.
  ولی با این تجسم اتصال توسط میخ پرچ نوع مخصوصی است که می توان آن را اتصال نیمه دائم نامید چون با انجام عمل فنی و پراندن سر میخ پرچ می توان عمل جداسازی را طوری انجام داد که قطعات سالم بمانند.
  در هر حال وسایل اتصال در تمام ماشین آلات و دستگاه ها به بنحوی مورد استفاده قرار می گیرند و نسبت به نیاز انواع آنها طوری افزایش یافته که شناسایی همه آنها بطور جداگانه مشکل است.
  هدف ما در این جا بحث و تحلیل بررسی انواع اتصالات در اجزای ماشین بود که بیشتر سعی شد بعد از توضیح اجمالی مطالب عمومی به مطالب جدید در مقاله ها و کنفرانس ها بپردازیم که با جمع آوری اطلاعات از مقاله های خارجی و داخلی درباره ی اتصالات نظیر جوشکاری، اتصال توسط پرچ، پیچ و پین ها بصورت تحلیل تجربی و المان محدود با استفاده از نرم افزارهای مربوطه مانند Ansys ( در استاندارد ISO ) این کار صورت گرفته است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه تحلیل و بررسی انواع اتصالات در اجزای ماشین ,
تاریخ : پنج شنبه 21 / 5 / 1393
بازدید : 182
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کاردانی

عنوان کامل: سيستم توزيع انرژی الكتريكی
دسته: برق - الکتروتکنیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 50
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
صنعت برق يكي از حياتي ترين صنايع يك كشور به حساب مي آيد. در اين ميان شبكه تورزيع انرژي الكتريكي محل تلاقي مشتركين صنعت برق مي باشد و اشكالات سيستم توزيع در اين صنعت از ديد مصرف كنندگان،مشكل كليه صنعت برق قلمداد خواهد شد.توسعه روز افزون، عدم پيش بيني صحيح اين روند و عقب ماندگي تكنولوژي همواره مشكلاتي را در سيستم توزيع انرژي الكتريكي به همراه داشته است.
فصل 1 : لزوم توجه و آشنايي با سيستم توزيع انرژي الكتريكي
فصل 2 : مصرف كننده ها
فصل 3 : انواع هادي ها و جنس هادي ها
فصل 4 : پايه ها
فصل 5 : مقره ها
فصل 6 : كنسول ، كراس آرام و آرايش شبكه
فصل 7 : آرايش شبكه توزيع و متعلقات آن و تنظيم و محاسبات مربوط به ولتاژ در شبكه توزيع
فصل 8 : ترانسفورماتورهاي توزيع
فصل 9 : خطوط هوايي شبكه هاي توزيع

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه بررسی سيستم توزيع انرژی الكتريكی ,
تاریخ : پنج شنبه 21 / 7 / 1393
بازدید : 187
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: ارزیابی عملکرد ژنراتورهای موازی در خطای ترمینال ژنراتور
دسته: برق - شبكه های انتقال و توزيع
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 87
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
ژنراتورهاي سنكرون ماشيني است كه براي تبديل انرژي مكانيكي به انرژي الكتريكيac  به كار مي رود.در ژنراتور سنكرون يك ولتاژ  dc به رتور داده مي شود تا ميدان مغانطيسي رتور شكل بگيرد و سپس رتور به حركت در مي ايد و در سيم پيچ هاي استاتور ولتاژ سه فاز القاء مي كند.براي رساندن جريان dc به رتور مكانيزم خاصي مورد نظر است
1-رساندن توان از يك منبع خارجي به رتور توسط حلقه هاي لغزان و جاروبكها(در اين حالت استهلاك زياد است وبيشتر در ژنراتورهاي كوچك كاربرد دارد)
2-رساندن توان از يك منبع خاص كه مستقيما بر روي محور ژنراتور نصب شده است(در ژنراتورهاي بزرگ)
ژنراتورهاي سنكرون طبق تعريف سنكرون هستند.بدين معنا كه فركانس الكتريكي توليد شده با سرعت چرخش مكانيكي قفل مي گردد.ولتاژ داخلي توليد شده داخلي در ژنراتور مستقيما با فوران و فركانس متناسب است.
ژنراتورها به عنوان توليد كننده انرژي به صورت سنكرون با شبكه در حال بهره برداري بوده تحت تاثير شبكه مصرف و تغييرات مداوم بار واقع مي باشند بهره برداري مرتب و منظم ژنراتورها در هر لحظه به كيفيت بهره برداري شبكه بستگي داشته در صورت بروز هرگون اختلال در شبكه احتمال خارج گشتن ژنراتور از حالت سنكرون موجود مي باشد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه ارزیابی عملکرد ژنراتورهای موازی در خطای ترمینال ژنراتور ,
تاریخ : پنج شنبه 21 / 12 / 1393
بازدید : 169
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 80
______________________________________________________
چکیده:
در این پایان نامه سعی بر این شده است تا مزایای خودرو های با گیر بکس اتوماتیک نسبت به خودرو هایی با گیربکس دستی آورده شود و مورد بحث قرار گیرد 
گیربکس های اتوماتیک مقرون به صرفه بوده و دارای توان بهتری نسبت به گیربکس های دستی می باشد ولی دارای هزینه نگهدارری بالایی ا ست  درزیر به چند مزیت گیربکس اتوماتیک نسبت به گیر بکس دستی اشاره می شود 
1-افزایش طول عمر موتور به علت تعیین زمان مناسب برای تعویض دنده ها با توجه به مشخصات موتور 
2-کاهش مصرف سوخت خودرو و متعاقب آن آلایندگی کمتر محیط زیست 
3-کاهش خطرات ناشی از ناآگاهی راننده و ..
بخشی از مقدمه
گيربكس اتوماتيك جانشين گيربكس دستي در انتقال قدرت محرك عقب (R.W.D) است. و راننده را از تعويض دستي دنده ها بي نياز مي كند. اكسل محرك اتوماتيك همان وظيفه را در خودروهاي محرك جلو (F.W.D) (و يا خودروهاي موتور وسط و يا موتور عقب) بعهده دارند. اما بصورت يك جا همراه دنده هاي ديفرانسيل در داخل محفظه اكسل نصب شده اند.
توسعه گيربكس هاي اتوماتيك از سالهاي پيش آغاز شده است. بعضي از خودروهاي ساخته شده در دهه هاي آغازين اين قرن گيربكس هايي شبيه به گيربكس هاي مدرن امروزي داشتند. در سالهاي آخر دهه1930 كمپاني هاي خودروسازي كرايسلر – جنرال موتورز و سازندگان ديگر گيربكس هايي در دست تحقيق داشتند بعضي از آنها حتي بطور محدود گيربكس هايي توليد كردند كه ذيلاً به شرح تكامل گيربكس هاي اتومات و مراحل گذرانده شدة آن تا اينكه به گيربكس هاي مدرن امروزي تبديل شده مي پردازيم: 
در اوايل جعبه دنده ها سنكرونيزه بوده (در سال 1930) سپس در سال 1933 جعبه دنده هاي نيمه اتوماتيك عرضه شد كه در آن از دنده هاي سياره اي با وزنه هاي گريز از مراكز جهت كنترل آنها استفاده شده بود و اجازه مي داد كه تعويض دنده ها بطور خودكار از سرعت پائين به سرعت بالا انجام گيرد و با وجود اين در آن از يك كلاچ اصطكاكي نيز استفاده مي شد. بعدها از جعبه دنده هاي فوق سرعت استفاده شد. در سالهاي بعد از جعبه دنده هاي نيمه اتوماتيك كه در آن از دنده هاي سياره اي و كنترل كننده هايي كه بطور هيدروليكي و مكانيكي عمل مي كرد استفاده شد. و بعد از چند سال كلاچ هيدروليكي ابداع شد كه مي توانست با دور آرام موتور جعبه دنده در حال درگيري باقي بماند كه اين طرح گام موفقیت آميزي در ابداع جعبه دنده هاي نيمه اتوماتيك بود كه در طرح هاي بعدي بجاي كلاچ هيدروليكي مبدل گشتاور هيدروليكي جايگزين شد كه در آن هنوز يك كلاچ پايي استفاده شد.[2]

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی ,
تاریخ : پنج شنبه 21 / 12 / 1393
بازدید : 181
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: كاربرد نانوفناوری در صنايع الكترونيک
دسته: مهندسی برق - الکترونیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 81
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
بحث نانوتكنولوژي يكي ازرايج ترين مباحث در مجامع علمي دنيا ست و كشورهايي كه نتوانند در اين فن آوري موقعيت مناسبي بدست آورند،در آينده دربسياري زمينه هاازگردونه رقابت اقتصادي خارج مي شوند چرا كه ازجمله مهمترين شاخصه هاي قابليت اقتصادي درآينده،توانايي خروج موفقيت آميزازبحران انرژي است و ازنانوتكنولوژي به منزله سلاحي جديد براي مقابله با اين بحران ياد مي شود.
در این پایان نامه پس از معرفی مختصری ازعلم  نانو و تعاریف آن از منابع مختلف به کاربرد نانو در صنعت برق و الکترونیک می پردازیم.
امید است با مطالعه مطالب موجود در این پایان نامه توانسته باشم تا حدودی حق مطلب را ادا کرده و خواننده آشنایی نسبی با کاربرد نانو در صنعت و بویژه صنعت برق پیدا گرده باشد.
واژگان کلیدی: کاربرد نانو، نانو، نانو تکنلوژی،نانو الکترونیک
نانوتكنولوژي يا به عبارتي فناوري مادون ريز در دو دهه اخير پيشرفتهايي را در تكنولوژي وسايل و مواد با ابعاد بسيار كوچك به دست آورده است و به سوي تحولي فوق العاده كه تمدن بشري را تا پايان اين قرن دگرگون خواهد كرد، پيش مي رود.                   
براي احساس اندازه هاي مادون ريز ، قطر موي سر انسان را كه يك دهم ميلي متر است در نظر بگيريد ، يك نانو متر 100 هزار برابر كوچك تر است. تكنولوژي و مهندسي در قرن جديد با وسايل اندازه گيري و توليداتي سر و كار خواهند داشت كه چنين ابعاد مادون ريزي دارند .     
در حال حاضر پروسه هايي در ابعاد چند مولكولي قابل طراحي و كنترل است . همچنين خواص مكانيكي ، شيميايي ، الكتريكي ، مغناطيسي ، نوري و ... مواد در لايه ها در حدود ابعاد نانو متر قابل درك و تحليل و سنجش است . 
 اين تكنولوژي در قرن حاضر مسيري را طي مي كند كه در آن مواد مادون ريز را بايد تركيب كرد تا دانه هاي بزرگ تر و كارآمد به وجود آورد . درست همان روشي كه در طبيعت براي توليد كردن حاكم است . مجموعه هاي طبيعي ، تركيبي از دانه هاي مادون ريز قابل تشخيص با خواص مشابه و يا متفاوت با اندازه هاي در حدود نانو است .
اكثر تحقيقات در فناوري هاي مادون ريز هم اكنون در درمان بيماري ها و يا دست يافتن به مواد جديد به ظهور رسيده است و موارد بسياري در مرحلة تحقيقات كاربردي و آزمايشي است . اكنون ساخت رايانه هاي بسيار كوچك تر و ميليون ها بار سريع تر در دستور كار شركت هاي تحقيقاتي قرار دارد .

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه كاربرد نانوفناوری در صنايع الكترونيک ,
تاریخ : پنج شنبه 21 / 10 / 1393
بازدید : 195
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM )
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 67
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
اخيرا مسائل مربوط به آينده بازاريابي مخصوصا اين مساله که آيا بازاريابي سنتي مناسب شرايط غالب قرن حاضر است يا خير، توجه بسياري از محققان را به خود جلب کرده است. هرچند در مورد به‌کار گيري اصل اساسي و اوليه بازاريابي يعني برآوردن نيازهاي مشتريان اجماع نظر وجود دارد، اما بحث بر سر اين است که محيط کنوني بازار با تغييرات بنيادي نسبت به دهه 60 ميلادي تغيير در روشهاي اجراي اصول را ضروري مي سازد. 
در دنياي امروز بايستي از بازارهاي بالغ و به حد کمال رسيده اي سخن گفت که ويژگيهاي متفاوتي نسبت به گذشته دارند و از مهمترين ويژگيهاي آنها مي توان به مهارت و قدرت مشتري و کاهش تاثير تبليغات بر وي اشاره نمود. امروزه عرضه کنندگان در بازار کالاهاي صنعتي و مصرفي با مشترياني مواجه اند که تقاضاهاي نامحدودي دارند اما کمتر تحت تاثير ابزار هاي سنتي بازاريابي قرار مي گيرند. از سوي ديگر محصولات بازار از ديد مشتري تفاوت زيادي با يکديگر ندارند چنان‌که نام تجاري محصول مورد نظر مشتري در دسترس وي نباشد به راحتي «برند» ديگري را جايگزين آن  مي کند و اين نشاندهنده کاهش وفاداري مشتريان است. رقابت قيمتي نيز معني سابق را از دست داده است و سازمانهاي بازار گرا و مشتري مدار به جاي رقابت بر سر قيمت به حفظ و ارتقاي وفاداري مشتري به عنوان ابزاري جديد در بازاريابي مي انديشند.
در مفهوم بازاريابي اعتقاد بر اين است که نيل به اهداف سازماني بستگي تام به تعريف و تعيين نيازها و خواسته هاي بازار هاي هدف و تأمين رضايت مشتري به نحوي مطلوب‌تر و مؤثرتر از رقبا دارد .در دنياي رقابتهاي فزاينده امروز، شرکتهايي موفق خواهند بود که رضايت مشتريان خود را بيشتر تأمين کنند. شرکتهايي که صرفا به دنبال فروش کوتاه مدت نبوده و کسب رضايت بلندمدت مشتري را از طريق ارائه کالاها و خدمات همراه با ارزش برتر و متمايز وجهه همت خود قرار دهند.
در اين بازار فوق العاده پويا مشتري از سازمان انتظار دارد که بيشترين ارزشها را با مناسب‌ترين قيمت عرضه کند و سازمانها نيز مدام به دنبال روشهاي جديد و ايجاد نوآوري در خلق و ارائه ارزش هستند و حتي از ارزش مشتري تحت عنوان « منبع آتي مزيت رقابتي » خويش نام مي برند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) ,
تاریخ : پنج شنبه 21 / 11 / 1393
بازدید : 215
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: طراحی وساخت قالبهای فلزی
دسته: مکانیک - ساخت و تولید
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 110
______________________________________________________
بخشی از مقدمه
طراحی نوعی تصمیم گیری است که با توجه به مطالب خواسته شده توسط طراح صورت گرفته و تصمیم نهایی به طرق مختلف به سفارش دهنده انتقال می یابد.راههای مختلفی جهت توضیح طرح به سفارش دهنده وجود دارد که چند نمونه از آنها عبارتند از :نمونه سازی ، ترسیم نقشه و توضیح از روی آن برای سفارش دهنده ،توضیح بیانی ،ماکت سازی و غیره.
امروزه کوتاهترین، با صرفه ترین و بی نقص ترین روش انتقال تصمیم گرفته شده در کارهای صنعتی،ترسیم نقشه می باشد، که در مجامع صنعتی به عنوان یک زبان بین المللی کاربرد دارد. بر روی نقشه می توان به راحتی بحثها و محاسبات مربوطه قبل از ساخت را روی طرح مربوطه انجام داد .با این عمل میزان هزینه و زمان ساخت دستگاه به حداقل مقدار ممکن تقلیل می یابد.
بدین ترتیب روشن است که یک طراح صنعتی موفق کسی است که به جزئیات نقشه کشی صنعتی آگاه و بر آن تسلط کافی داشته باشد.
در مورد طراحی قالب برش ،بایستی طراح آن به کلیه اجزا ،قطعات، مکانیزمها ، روشهای ساخت قطعات ،جنس و محاسبات مربوط به آنها آگاهی کامل داشته باشد.
درزیربه معرفی برخی ازاین اجزاوقطعات می پردازیم
 تئوري برش: 
براي شکل دادن ضخامت فلزي از عملياتي نظير برش،فرم(خم کاري) و کشش استفاده مي شود.
که معمولا اين عمليات را پرسکاري يا سنبه کاري مي نامند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه طراحی وساخت قالبهای فلزی ,
تاریخ : پنج شنبه 21 / 11 / 1393
بازدید : 220
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: جوشکاری پرتو الکترونی و پارامترهای موثر
دسته: مکانیک - ساخت و تولید
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 73 صفحه - 5 فصل
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
مرسوم ترین روش برای ایجاد اتصال دائم جوشکاری است. بنا به یک تعریف ساده جوشکاری اتصال دو یا چند قطعه فلزی همجنس(هم خانواده) در حالت مایع یا نیمه جامد و جامد می باشد. ماده اتصال دهنده می تواند به صورت اضافی به محل اتصال قطعات وارد شده و یا اینکه توسط مواد موجود در خود قطعات اتصال داده شده تامین گردد در جوشکاری، محل جوش از لحاظ خواص مانند دیگر بخش های قطعات جوش داده شده است.
 از آنجائیکه قطعات مختلف شرایط مختلفی از قبیل جنس، شکل و ابعاد دارند روش های جوشکاری نیز متنوع می باشد تا بتواند نیازهای مختلفی را فراهم نماید. برای ایجاد اتصال جوشکاری نیاز است تا انرژی لازم به محل اتصال برسد. انرژی می تواند با تحریک ماده امکان اتصال جوش را فراهم نماید. یکی از تقسیم بندی های مرسوم روش های مختلف جوشکاری، تقسیم بندی بر اساس منبع تامین انرژی است. برای انجام عمل جوشکاری چهار منبع اصلی انرژی وجود دارد که عبارتند از [1]:
       انرژی الکتریکی
       انرژی شیمیایی
       انرژی مکانیکی
       انرژی تشعشعی
در ادامه از یک منظر دیگر کلیه فرایندهای جوشکاری را در دسته بندی های مناسب قرار خواهیم داد.
 با در نظر گرفتن تولید و نحوه حرارت و نحوه محافظت محل جوش  اتمسفر و سایر مواد می توان هفت گروه زیر را در فر آیند های جوشکاری مجزا نمود [1]:
1- فرآیندهای جوشکاری حالت جامد نظیر فر آیند جوشکاری اصطکاکی(Friction welding)، فرآیند جوشکاری آهنگری(forge welding)، فرآیند جوشکاری فشاری(Pressure welding)
2- فرآیند جوشکاری شیمیایی- حرارتی : نظیر فر آیند جوشکاری با شعله یا گاز(gas welding)   و فر آیند جوشکاری ترمیت (Termite welding) 
3- فر آیند های جوشکاری مقاومتی نظیر فر آیند جوشکاری نقطه ای(Spot Distance welding) ، فرآیند جوشکاری نواری (Seam resistance) و فر آیند جوشکاری جر قه ای (flush welding) 
4- فرآیند های جوشکاری قوس الکتریکی نپوشیده نظیر فر آیند جوشکاری قوس الکترود دستی  (Manual metal – arc welding)  و فرآیند جوشکاری الکترود مداوم  (Automatic metal – arc welding)
5- فر آیند جوشکاری قوس الکتریکی پوششی زیر لایه سرباره نظیر جوشکاری زیر پودری  (Submerged – arc welding)
6- فر آیند های جوشکاری قوس الکتریکی پوشیده شده با گاز نظیر فر آیند جوشکاری قوس الکترود تنگستن (Tungsten –inert gas arc welding TIG) فر آیند جوشکاری قوس الکترود فلزی محفوظ در گاز (Metal inert gas – arc welding) MIG و فر آیند جوشکاری Co2 
7- فر آیند های جوشکاری با انرزی تشعشعی نظیر فر آیند جوشکاری با اشعه لیزر  (Laser Beam Welding) و فر آیند جوشکاری با پرتو الکترونی ( Electron Beam Welding EBW )
 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه جوشکاری پرتو الکترونی و پارامترهای موثر ,
تاریخ : پنج شنبه 21 / 12 / 1393
بازدید : 166
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: بررسی سیستم تعلیق بادی
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 122
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
يك خودرو براي داشتن راحتي بيشتر، نياز به فنرهاي خيلي نرم و انعطاف‌پذير دارد. اما راحتي فقط هدف ما در ساخت يك خودرو نيست. ضمن اينكه بايد بتواند سريع حركت كند. ايمني بالايي نيز بايد داشته باشد. يعني اينكه حالت پايدار خود را حفظ نمايد. بنابراين براي اينكه خودرويي پايدار باشد تعليق آن بايد خاصيت ضربه‌گيري بالايي داشته باشد اما همين خاصيت، خود از راحتي سرنشين خودرو مي‌كاهد. به اين ترتيب مي‌بينيم كه در خودرو هميشه تضادي بين راحتي و ايمني وجود دارد.
مهندسين و متخصصين صنعت خودرو در بسياري از كشورهاي جهان تلاش زيادي كرده‌اند تا با استفاده از موادي چون فولاد، روغن و كائوچو به سطحي كه در آن الزامهاي راحتي و پايداري خودرو رعايت شده باشد برسند و در اين راه به موفقيت هايي نيز دست يافته‌اند. اما در زمينه پيشرفت در افزايش سرعت خودرو، مي‌توان گفت كه تقريباً همه خودروسازان به سطح قابل توجهي رسيده‌اند.
در مورد سرعت‌هاي بالا، بايد بين راحتي و پايداري خودرو، يكي را انتخاب كرد. شركتهاي سازنده اتومبيلهاي مسابقه، مسلماً پايداري خودرو را ترجيح مي‌دهند، اما سازندگان خودروهاي لوكس، راحتي را در اولويت كار خود قرار مي‌دهند.
شنـاور بـودن خـودرو روي بـالشتكـي از هـوا رويـاي مهنـدسـين بود. در سال 1847 ((جان‌ لوئيس)) اختراع خود را كه در مورد فنرهاي پتوماتيكي براي خودروهاي راه‌آهن، لوكوموتيوها، خودروهاي سنگين بود در مقاله‌اي به ثبت رساند. عنوان مقاله لوئيس ((الاستيسيته كامل هواي جو و كاربرد آن)) به عنوان يك جانشين براي فنرهاي فلزي بود. به اين ترتيب، لوئيس ادعا كرد كه اختراع وي اولين فنر هوايي لاستيكي است.
به كمك سيستم تعيين هوايي، دو مؤلفه راحتي و ايمني را مي‌توان يكجا در خودرو فراهم آورد. راز اين كار در جايگزين نمودن خاصيت الاستيسيته گاز فشرده به جاي فنرهاي فولادي و قرار دادن بدنه خودرو بر روي چهار بالشتك پنوماتيك موجود در بالن‌هاي تعليق مي‌باشد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه بررسی سیستم تعلیق بادی ,
تاریخ : پنج شنبه 21 / 12 / 1393
بازدید : 317
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: عوامل موثر بر عملکرد کارکنان بانک
دسته: مدیریت - بازرگانی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 99
+ همراه با پرسشنامه 
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
اين مقاله روش انجام ارزيابي عملكرد كاركنان را شرح مي‌دهد. معيارهاي ارزيابي عملكرد، ارتباط بين ارزيابي عملكرد با ارزشيابي مشاغل و حقوق و مزايا، فنون مختلف ارزيابي عملكرد، اهداف، مكان و زمان ارزيابي عملكرد، خصوصيات شخصيتي ارزياب و ساير نكات و جزئيات انجام ارزيابي عملكرد از جمله مباحث اين مقاله هستند. 
اهداف : هدف كلي عبارت است از « تعيين عوامل موثر بر عملکرد کارکنان در ادارات».
روش : پژوهش حاضر كه حاصل پژوهش ميداني بوده ، جزء مطالعات توصيفي - تحليلي و به لحاظ روشي در قلمرو تحقيقات ميداني – روش تحقيق پيمايشي قرار مي گيرد. واحد تحليل فرد مي باشد و جامعه آماري متشكل از كليه کارکنان بانک های شهرستان قروه می باشد.
كليدواژه : ارزيابي عملكرد كاركنان؛ ارزياب؛ معيارهاي ارزيابي؛ فنون ارزيابي عملكرد كاركنان؛ ارزشيابي مشاغل

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه بررسی عوامل موثر بر عملکرد کارکنان بانک ,
تاریخ : شنبه 16 / 10 / 1393
بازدید : 232
نویسنده : ati

 دسته: تحقیقات خودرو

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 253
_______________________________________________
مقدمه:
با پيشرفت تكنولوژي و صنعت در زمينه هاي مختلف ،شايد بتوان گفت صنعت خودرو يكي از مواردي مي باشد كه پيشرفت هاي قابل توجهي نموده است، چرا كه اين صنعت به دلبل ويژگي هاي خاص و هدف آن كه در درجه اول ايجاد آسايش و ايمني براي سرنشينان خودرو است، همواره سعي نموده از جديدترين تكنولوژي ها در قسمت هاي مختلف خودرو بهره مند شود.خصوصا تكنولوژي هايي كه ضريب ايمني و آسايش سرنشينان آن را افزايش دهد.
علاوه بر اين شايد بتوان گفت علاوه بر اين به دليل تاثير پذيري قابل توجهي كه مجوع قطعات مختلف خودرو بر روي هم دارند.يكي از ويژگي هاي ديگر اين صنعت ايجاد هماهنگي بين سيستم هاي مختلف  اين مي باشد.به عنوان مثال تاثيرپذيري سيتسم هاي كم ولتاژ الكتريكي مانند سيستم راديوي در برابر سيستم جرقه زني كه داراي ولتاژ بالاي Ac مي باشد. در اين پروژه سعي شده است  در مورد سيستم هاي ايمني كه نقش اساسي در ايمني خودرو و رفاه سرنشينان ايفا مي كند بررسي گردد.


 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید



:: موضوعات مرتبط: دانلود نمونه سوالات استخدامی و مقالات , پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه بررسي سيستم هاي ايمني خودرو ,
تاریخ : شنبه 16 / 10 / 1393
بازدید : 221
نویسنده : ati

 دسته: تحقیقات مکانیکی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 111
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
1-1- تعریف گلخانه :
گلخانه یا greenhouse به فضای محدود اطلاق می شود كه قابلیت كنترل شرایط محیطی مناسب را برای رشد گیاهان از نواحی مختلف در طی فصول مختلف یك سال داشته باشد . طبق این تعریف از جمله عملكرد گلخانه فراهم كردن شرلیط محیطی لازم و مورد نیاز محصولی معین است. 
1-2- تقسیم بندی گلخانه ها : 
از نظر شكل : 1- گلخانه های یك طرفه 2- گلخانه های نیمه دوطرفه 3- گلخانه آ شكل A- shaped)  4)گلخانه های جوی پشته ای  5- گلخانه های نیم استوانه ای كوانست  (Quonset )  
از نظر ساختار جدا یا متصل بودن : 1- گلخانه های تك واحدی 2- گلخانه های چند واحدی (متطل به هم  از نظر دما : 1- گلخانه سرد 2- گلخانه نیمه گرم 3- گلخانه گرم 4- گلخانه گرم و مرطوب


 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید



:: موضوعات مرتبط: دانلود نمونه سوالات استخدامی و مقالات , پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه محاسبات بار گرمایش گلخانه ,
تاریخ : شنبه 16 / 10 / 1393
بازدید : 245
نویسنده : ati

 دسته: تحقیقات مکانیکی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 90
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
اهداف
- خصوصیات احتراقي هيدروژن كه مربوط می شود به استفاده اش به عنوان يك سوخت احتراقی.
- نسبت هوا به سوخت مخلوطهای هيدروژن و چگونگی مقايسه آن با ديگر سوخت ها.
- انواع مشكلات خود اشتعالی كه در موتورهای هيدروژني اتفاق مي افتد.
- انواع سيستم هاي جرقه كه ممكن است با موتورهاي احتراق داخلي هيدروژني استفاده شود.
- نتايج تهويه محفظه لنگ كه به هيدروژن مورد استفاده در يك موتور احتراق داخلي وابسته است.
- بازده حرارتي موتور هيدروژني.
- انواع آلودگي هايي كه با موتور هيدروژني همراه هستند.
- قدرت خروجي موتور هيدروژني.
- تاثير مخلوط شدن هيدروژن با ديگر سوخت هاي هيدروكربوري.


 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید



:: موضوعات مرتبط: دانلود نمونه سوالات استخدامی و مقالات , پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه بررسی موتور های هیدروژنی و CNG سوز ,
تاریخ : شنبه 16 / 10 / 1393
بازدید : 257
نویسنده : ati

 دسته: تحقیقات مکانیکی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 78
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
برش جت آب یک راه حل برش بسیار موثر برای نیازهای متنوع صنعتی می باشد در تاسیسات سرتاسر جهان این پروسه راه حلی برای تولید کردن به کمک تکنولوزی جت آب می باشد. روش کا ر به این صورت است که آب تصفیه شده تا فشار psi 60000 فشرده می شود و از میان یک نازل از جنس sapphire  (سیلیکات آلومینیم و منیزیم) یا سایر مواد سخت دیگر هدایت می شوند. نتیجه جریان جت مرتبطی خواهد بودکه هر ماده نرمی را بدون خرد یا له شدن می برد. موادی که با آب تنها می توانند بریده شوند عبارتند از:پلاستیک،انواع مواد غذایی، لاستیک، عایق ها ، مقوا و بیشتر منسوجات بافته شده یا بافته نشده .
مواد سخت تر نظیر شیشه، فلزات، سوپر آلیاژها،سرامیک ها، بتون و ترکیبات سخت و محکم توسط افزودن یک ساینده به جت آب بریده می شوند . سرعتهای برش برای این مواد سخت بین 2 تا 18 اینچ در دقیقه تغییر می کند و در بریدن این مواد جت آب ،ساینده را هدایت می کند و عمدتا نیروی زیادتری وجود ندارد. یک سیستم برش جت آب توسط سه جزء اصلی زیر تکمیل می شود:
1-تقویت کننده(intensifier) 
2-نازل یا افشانک(nozzle)
3-دریافت کننده(receiver)
تقویت کننده شامل یک پمپ می باشد که فشار آبی بین 30000 تا 60000 psi  تولید می کند دریافت کننده جریان آب مملو از ساینده را می گیرد و به یک نوع مخزن هدایت می کند . نازل از زمان شروع جریان کار یک موضوع مورد بحث خواهد بود و در راس برش قرار دارد. نازلهایی که دارای قطر داخلی کوچکتر 
می باشند نسبت به آنهایی که قطر داخلی بزرگتری دارند برشهای عمیق تر و با کیفیت برتری تولید می کنند.


 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید



:: موضوعات مرتبط: دانلود نمونه سوالات استخدامی و مقالات , پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه بررسی تکنولوژی برش توسط آب ,
تاریخ : شنبه 16 / 10 / 1393
بازدید : 241
نویسنده : ati

 دسته: تحقیقات مکانیکی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 115
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
احتراق Combustion 
احتراق نخستين منبع كاربردي انرژي است كه بشر بدان دست يافته است احتراق گذشته از دادن گرما و نور، انسان را توانا ساخت كه فلزات را بكار گيرد. امروزه بيش از 95 درصد انرژي مصرفي جهان از راه احتراق فراهم مي‌شود. با وجود پژوهش‌هاي فراوان براي دست يافتن به انرژي‌هاي جانشين، شكي نيست كه در آينده نيز احتراق همچنان مهم خواهد ماند بخصوص در مواردي مانند كاربردهاي حمل و نقل و جابجائي كه به روش انبارسازي و توليد انرژي نياز دارد. براي بدست آوردن انرژي مكانيكي از عمل احتراق، “موتورهاي احتراقي” بوجود آمد. 
موتورهاي احتراقي (Combustion engines) 
موتورهاي احتراقي امروزه در صنعت، حمل و نقل، كشاورز و …… نقش مهمي را ايفاء مي‌كنند و براي بحركت درآوردن وسائلي مانند: كشتي، هواپيما، ماشينهاي كشاورزي، ماشينهاي ساختماني و راهسازي و غيره از آن استفاده مي‌شود. موتورهاي احتراقي بطور كلي انرژي حرارتي نهفته در سوخت را به انرژي مكانيكي تبديل مي‌كنند. 
موتورهاي احتراقي به دو دسته عمده تقسيم مي‌شوند كه عبارتند از: 
1-موتورهاي احتراق خارجي (برون سوز) External Combustion engines 
2-موتورهاي احتراق داخلي (درون سوز) Internal Combustion engines 


 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید



:: موضوعات مرتبط: دانلود نمونه سوالات استخدامی و مقالات , پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه بررسي سيستم سوخت‌ رساني موتورهاي ديزل ,
تاریخ : شنبه 16 / 10 / 1393
بازدید : 220
نویسنده : ati

 دسته: تحقیقات مکانیکی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 54
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
فولاد آلياژي  AISI M42 از جمله فولادهاي ابزار تندبر ( High Speed steels ) که اين فولادها براي شکل¬دهي و ماشينکاري مواد و ابزارهايي نظير ، ابزارهاي برشي سنبه و ماتريسهاي برش،  خم¬کاري، فرم دادن، کشش به کار مي روند . در اين پژوهش تأثير فرآيندهاي مختلف عمليات حرارتي براي دستيابي به سختي پذيري و ساختار مناسب بر روي 50 نمونه از جنس DIN 1.3247 تحقيق گرديده است.
براي انجام اين آزمايش از چهار كوره حمام نمك دماي بالا و پايين به ترتيب براي آستنيته¬كردن و كوئنچ كردن استفاده شد. آزمايش¬ها براي به دست¬آوردن شرايط بهينه دما و زمان آستنيته¬کردن و تمپركردن  انجام گرديد و سپس با توجه به شرايط به دست¬آمده از اين نتايج  سيكل مناسب انتخاب گرديد . آزمايش¬هاي سختي¬سنجي، متالوگرافي و بررسي با ميکروسکوپ نوري انجام گرديد . 
سيکل عمليات حرارتي بهينه شامل پيشگرم¬کردن نمونه در سه مرحله که شامل مرحله اول 0C 450 که در داخل کوره المنتي و مرحله دوم 0C 850 و  مرحله سوم0C 1050 در داخل کوره حمام نمک  به مدت 2 دقيقه انجام مي¬گرديد.  سپس نمونه در دماي0C1170 جهت آستنيته كردن به مدت 2 دقيقه در داخل كوره حمام نمك نگهداري گرديد . در مرحله بعد نمونه در حمام نمك 515 به مدت 2 دقيقه كوئنچ گرديد . در انتها براي رسيدن به خواص نهايي نمونه 2 بار در دماي 540 به مدت 1 ساعت تمپر گرديد . نتايج نشان مي دهد که عمليات حرارتي انجام شده از تشكيل كاربيد هاي لايه اي و رشد  دانه ها در نمونه جلوگيري مي گردد.


 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید



:: موضوعات مرتبط: دانلود نمونه سوالات استخدامی و مقالات , پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه بررسی عملیات حرارتی روی فولادهای ابزار ,
تاریخ : شنبه 16 / 10 / 1393
بازدید : 223
نویسنده : ati

 دسته: تحقیقات مکانیکی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 111
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
این پایان نامه در مورد یک طراحی بهینه سازی شده از واتر پمپ سیستم خنک کاری خودرو است که بوسیله موتور الکتریکی DC کار    می کند.موتورهای بنزینی گرچه تا حدزیادی بهبود یافته‌ و اصلاح شده‌اند، اما هنوز بازده بالایی برای تبدیل انرژی شیمیایی به توان مکانیکی ندارند. بیشترین میزان انرژی موجود در بنزین (شاید ۷۰درصد) به گرما تبدیل می‌شود و مهم‌ترین وظیفه سیستم خنک‌کاری خودرو، مراقبت و استفاده صحیح از گرمای ایجاد شده است. 
 در واقع، نخستین وظیفه سیستم خنک‌کاری خودرو، جلوگیری از گرم‌شدن بیش از حد مجاز خودرو ازطریق انتقال گرما به هوای بیرون خودرو است. موتور خودرو، بهترین عملکرد را در دمای مناسب و بهینه بالای خود دارد. وقتی موتور سرد است، عملکرد اجزای آن با نقصان مواجه می‌شود و بازده موتور کمتر و در نتیجه آلودگی ایجاد شده بیشتر می‌شود. بنابراین، دیگر وظیفه مهم سیستم خنک‌کاری خودرو این است که به موتور اجازه دهد با سرعت ممکن به دمای بالای بهینه و مناسب برسد و گرم شود، سپس موتور را در دمایی ثابت نگه دارد.
درون موتور خودرو، سوخت به طور دائم می‌سوزد و عمل احتراق انجام می‌شود. گرمای حاصل از احتراق، به میزان زیادی از طریق اگزوز خارج می‌شود، اما مقداری از گرمای ایجاد شده به داخل موتور رسوخ کرده و باعث افزایش دما و در نهایت گرم شدن موتور می‌شود. موتور، زمانی خوب کار می‌کند که دمای مایع سردکننده، حدود ۹۳درجه سانتی‌گراد یا حدود ۲۰۰ درجه فارنهایت باشد. 
 در این دما محفظه احتراق به اندازه کافی گرم می‌شود تا احتراقی بهتر و آلودگی کمترحاصل شود. لزجت روغن موتور کمتر(در اندازه استاندارد) و در نتیجه عملکرد اجزای آن روانتر و درنهایت میزان اتلاف توان موتور کمتر می‌شود. فرسایش قطعات و اجزای فلزی کمتر می‌شود. 
 در این دما محفظه احتراق به اندازه کافی گرم می‌شود تا احتراقی بهتر و آلودگی کمترحاصل شود. لزجت روغن موتور کمتر(در اندازه استاندارد) و در نتیجه عملکرد اجزای آن روانتر و درنهایت میزان اتلاف توان موتور کمتر می‌شود. فرسایش قطعات و اجزای فلزی کمتر می‌شود.
خنک کاری داخل موتور بوسیله مایع خنک کاری انجام می گیرد که در بیشتر موارد ترکیبی از آب و ضدیخ است.این مایع خنک کاری بوسیله واتر پمپ در داخل موتور به حرکت در می آید.در سیستم های که امروزه در تمام دنیا رایج است واتر پمپ بوسله تسمه و دو عدد پولی که یکی به واتر پمپ و دیگری به میل لنگ وصل شده است انرژی و توان لازم برای حرکت خودرا از میل لنگ خودرو تامین می کند و به همین دلیل مقداری از توان تولید شده توسط موتور باید صرف به حرکت درآوردن  واتر پمپ می شود تا این قطعه بتواند آب را به خوبی داخل محفظه موتور و رادیاتور به حرکت در بیاورد. این امر بدین معنی است که در اینجا ما مقداری اتلاف انرژی داریم که هم بدلیل وجود تسمه و پولی ها است و دیگری اتلاف توانی است که واتر پمپ از موتور خودرو می گیرد تا به حرکت در بیاید.
سرعت حرکت واتر پمپ با سرعت شفت پمپ که بوسیله تسمه نیروی خود را از میل لنگ می گیرد برابر است و پس از اینکه موتور خودرو گرم شود واتر پمپ باید برای سرد کردن موتور با سرعت شفت بگردد.
 
کلید واژه: سیستم خنک کاری ،واتر پمپ الکتریکی ، اتلاف توان، خودرو، مصرف سوخت


 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید



:: موضوعات مرتبط: دانلود نمونه سوالات استخدامی و مقالات , پروژه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه ساخت سیستم خنک کاری هوشمند خودرو ,

تعداد صفحات : 36


دریافت سوالات استخدامی
در این وب سایت می توانید کلیه خبرهای استخدامی استانداریها، بانکها و نهادهای دولتی و خصوصی مشاهده نموده و تبادل نظر فرمائید.
وین ایران، هیجانی دیگر

RSS

Powered By
loxblog.Com
دریافت سوالات استخدامی /" title="نمونه سوالات استخدامی ">