دریافت سوالات استخدامی " title="نمونه سوالات استخدامی برای دریافت سوالات کلیک نمایید">
همکاری در فروش فایل میهن همکار
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 188
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: استاندارد طراحی روشنایی معابر
دسته: برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 36
همراه با یک فایل پاورپوینت 28 صفحه ای
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در این فصل از گزارش،طبقه بندی راههای شهری توضیح داده می شود.به کمک این طبقه بندی می توان هر یک از راهها را در یک گروه خاص قرار داد و ضوابط مربوط به آن گروه را برای راه مورد نظر به کاربرد.این طبقه بندی بر اساس آیین نامه طراحی هندسی معابر شهری،مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی،انجام شده و ضوابط و مقررات تامین روشنایی راهها و خیابانها نیز بر مبنای همین طبقه بندی تعیین گشته است و بنابراین آشنایی با این طبقه بندی به منظور طراحی سیستم روشنایی معابر کاملا ضروری است.
در فصل سوم گزارش ضوابط به حداقل شدت روشنایی و ضریب یکنواختی معابر مختلف بر اساس طبقه بندی مذکور توضیح داده شده است.
2-2-تعاریف و مفاهیم
2-2-1-راه و خیابان
راه و خیابان مجموعه ای است که برای وسایل نقلیه موتوری،دوچرخه و پیاده ساخته می شود.
2-2-2-راه شریانی
راه شریانی راهی است که در طراحی و بهره برداری از آن به نیازهای وسایل موتوری برتری می دهند.برای رعایت این برتری عبور از عرض راه کنترل و تنظیم می شود.
2-2-3-خیابان محلی
خیابان محلی،خیابانی است که در طراحی و بهره برداری از آن نیازهای وسایل نقلیه موتوری،دوچرخه سوار و پیاده با اهمیت یکسان رعایت می شود.برای رعایت حال پیاده و دوچرخه سوار.سرعت وسایل نقلیه موتوری در این خیابانها پایین در نظر گرفته می شود.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه بررسی استاندارد طراحی روشنایی معابر ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 176
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: سیستم ارتینگ دکل های انتقال و توزیع برق
دسته: مهندسی برق- قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 136
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
1-1-فلسفه و تاريخچه ارت 
سیستم الکترومغناطیسی تلگراف راه دور که از سال ۱۸۲۰ مورد استفاده قرار می‌گرفت از دو یا چند سیم برای انتقال پیام‌ها به صورت پالس‌های الکتریکی استفاده می‌کرد. سپس این موضوع روشن شد (احتمالا به وسیله دانشمند آلمانی استین‌هیل) که از زمین می‌توان به عنوان مسیر برگشت برای کامل کردن مدار پیام‌ها استفاده کرد؛ به این ترتیب نیازی به سیم بازگشت نخواهد بود اما این روش در طول مسیرهای درون‌قاره‌ای که در سال ۱۸۶۱ بین سنت ژوزف، میسوری و ساکرامنتو کالیفرنیا ایجاد شده بود یک مشکل داشت. در طول فصل‌های خشک سال به علت خشک بودن زمین مقاومت آن به شدت افزایش می‌یافت که باعث اختلال در کارکرد تلگراف می‌شد.
بعدها زمانی که تلفن می‌رفت تا جایگزین تلگراف شود این نکته روشن شد که جریانی که به وسیله شبکه‌های قدرت، خطوط راه‌آهن برقی و دیگر مدارهای تلفن و تلگراف ایجاد می‌وشد موجب ایجاد اختلال در سیگنال‌های فرستاده شده می‌شود و به این ترتیب استفاده از سیستم‌های دو سیمه دوباره جایگزین شد.
1-2-ارتباطات رادیویی 
اتصال الکتریکی به زمین می‌تواند به عنوان یک مبدا پتانسیل الکتریکی برای سیگنال‌های بسامد رادیویی در نوع خاصی از آنتن مورد استفاده قرار گیرد. قسمتی که مستقیما با زمین در ارتباط است می‌تواند از یک جسم ساده مانند یک میله هادی که در زمین فرورفته تشکیل شده باشد و یا از اتصال با لوله‌های فلزی آب ایجاد شده باشد (در این موارد این خطر وجود دارد که بعدها لوله‌ها با لوله‌های پلاستیکی تعویض شوند). یک الکترود زمین ایده‌آل باید صرف نظر از میزان جریانی که به زمین وارد می‌شود یا از آن خارج می‌شود هنواره ولتاژی برابر صفر داشته باشد. در واقع میزان مقاومت یک سیستم زمین است که می‌تواند کیفیت آن را مشخص می‌کند و این کیفیت را می‌توان به راه‌های مختلفی افزایش داد برای مثال با افزایش سطح در تماس الکترود با زمین، افزایش عمق دفن الکترود، استفاده از میله‌های الکترود متعدد، افزایش رطوبت زمین، افزایش میزان مواد معدنی رسانا در خاک و یا افزایش سطح پوشیده شده به وسیله سیستم زمین می‌توان مقاومت زمین را کاهش داد.برخی سیستم‌های آنتن‌های فرستنده در VLF، LF، MF و یا پایین‌تر از رنج SW برای عملکرد مناسب خود نیازمند یک زمین خوب هستند. برای مثال یک آنتن عمودی تک قطب نیازمند یک سیستم زمین است که معمولاً از شبکه‌ای به هم پیوسته از سیم‌ها که به طور شعاعی از مرکز به فاصله تقریبا برابر با طول آنتن دور می‌شوند، تشکیل شده‌است. در برخی موارد این سامانه زمین در بیرون تقویت می‌شود تا از تلفات جلوگیری شود.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه بررسی سیستم ارتینگ دکل های انتقال و توزیع برق ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 181
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: اصول تولید، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی
دسته: مهندسی تکنولوژی برق- قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 109
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
با توجه به افزايش جمعيت و همچنين پراكندگي جمعيت در نقاط مختلف كشور و با گسترش بهره برداري از برق، تقاضاهاي مصرف كنندگان از سيستم هاي توزيع نيرو نيز بيشتر و متنوع تر شده است. اين سيستم ها نه تنها مجبورند كه تعداد زيادي از مصرف كنندگان شهري را سرويس بدهند بلكه بايد بارهاي انفرادي از جمله صنايع و كارگاه هاي توليدي، چاه هاي آب كشاورزي، مناطق دوردست روستائي را نيز تحت پوشش نيرو رساني قرار دهند كه در اين حالت، نياز به نظارت و رسيدگي دقيق تر و طراحي جامع تري را از لحاظ رعايت افت ولتاژ و كيفيت برق با قابليت اطمينان بالا در سرويس دهي را مي طلبد، از سوي ديگر امروز مصرف كنندگان، چنان قابليت اطميناني از سرويس دهي خواستارند كه در آن، دفعات قطع برق كمتر و مدت خاموشي در زمانهاي كوتاه تر باشد. بنابراين توجه به امر طراحي، احداث، تأمين و تعمير، و نگهداري سيستم هاي توزيع، خود يك محبت علمي روز شده و براي رعايت اصول فني و اقتصادي در اين شاخه از صنعت برق نياز روز افزوني به چشم مي خورد. از آن جاي كه مراكز توليد انرژي برق با توجه به رشد صنعت برق از مراكز مصرف فاصله گرفته اند و از طرفي برق رساني به نقاط دور دست به عنوان يك هدف درآمده است لذا برخي از شبكه هاي توزيع به لحاظ جغرافيائي جهت تأمين روستاهاي دور دست و برخي مراكز و مصارف صنعتي(بالاجبار در نقاط دور افتاده هستند) احداث شده اند، بطوريكه نگهداري و تأمين اين گونه شبكه ها با مشكل جدي همراه است و تدابير ويژه اي طلب مي كند. لذا در اين پروژه راهكارهاي مناسب علمي و عملي جهت تأمين و بهره برداري صحيح و مقرون به صرفه با مقايسه انواع منابع انرژي ارائه شده، تا با حفظ اصول كلي با كمترين مشكلات مواجه شويم.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه اصول تولید، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 166
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: انرژی خورشیدی
دسته: تحقیقات علمی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 72
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در شرايط كنوني، تلاش در جهت خودكفايي و رفع وابستگي هاي تكنولوژي كشورمان، يكي از مبرمترين وظايف آحاد ملت ايران است و هركس بنابه موقعيت خويش بايستي در اين راستا گام بردارد. يكي از صنايع كشور كه پيشرفت ديگر صنايع در گرو پيشرفت و توسعه آن است، صنعت برق مي باشد. نيروگاههاي موجود توليد برق از تكنولوژي بسيار بالايي برخوردارند، به طوري كه در حال حاضر طراحي و ساخت آنها در انحصار چند كشور خاص مي باشد. با توجه به اينكه رسيدن به اين تكنولوژي در آينده نزديك براي مان مقدور نيست، اين سؤال پيش مي آيد كه براي تأمين انرژي بدون نياز به تكنولوژي وارداتي چه بايد كرد؟ برج نيرو پاسخ مناسبي است به اين سؤال چرا كه از يك سو بحران انرژي را حل كرده و از سوي ديگر با داشتن تكنولوژي ساده و در عين حال مناسب براي شرايط اقليمي كشورمان مي تواند ما را در تأمين انرژي موردنياز ياري نمايد. 
در ابتدا پيش گفتاري در مورد بحران انرژي در جهان آورده شده و در ادامه آن مقايسه اي اجمالي بين انواع انرژيهاي موجود و لزوم استفاده از انرژي خورشيد مورد بررسي قرار گرفته است. 
در فصل اول پس از آشنايي مقدماتي با برج نيرو، مختصري در مورد كيفيت ساختماني اجزاء برج و عملكرد آنها بيان شده و نهايتاً امكانات بهره برداري اضافي و افزايش راندمان در برجهاي نيرو مطرح شده است. 
فصل دوم به تئوري تشعشع خورشيد اختصاص داده شده. در اين قسمت با توجه به نيازي كه مشاهده گرديد ابتدا مكانيزم پديده تشعشع و قوانين مربوط به آن به طور خيلي مختصر گفته شده است. در ادامه مطلب، تشعشع خورشيد و عواملي كه برروي شدت تشعشع آن اثر مي گذارند و نهايتاً پوشش ها بررسي شده اند. 
فصل سوم شامل محاسبات دودكش است. در اين فصل فشار رانش دودكش، دماي هواي خروجي از دودكش، تلفات دودكش و بالاخره راندمان دودكش مطرح شده است. 
در فصل چهارم به بررسي تئوريك توربين پرداخته شده است. ابتدا با داشتن افت فشار در دوطرف پروانه قدرت ماكزيمم توربين محاسبه شده و سپس با داشتن قدرت ماكزيمم، فاكتور بتز، براي اين نوع توربين خاص بدست آمده است. نهايتاً توان واقعي و نيروي وارد بر پره ها، مورد بررسي قرار گرفته اند. 
فصل پنجم شامل اطلاعات مختصري در مورد كلكتور است. در اين فصل به بررسي بالانس انرژي در كلكتور، پرداخته شده است. همچنين مقايسه اي بين بالانس انرژي برجهاي نيرو و ساير نيروگاههاي خورشيدي انجام شده است. 
فصل ششم به ارزيابي اقتصادي برجهاي نيرو اختصاص داده شده. در اين قسمت ابتدا، هزينه مخصوص اجزاء مختلف (دودكش، توربين، كلكتور) و سپس هزينه مخصوص كل پروژه براي دو نوع پوشش شيشه اي و پلاستيكي مورد بررسي قرار گرفته است. در ادامه برخي از مزيتهاي برج نيرو نسبت به ساير نيروگاهها، بيان شده است. 
در فصل آخر مشخصات و نتايج حاصل از اولين برج نيروي آزمايشي كه در مانزانارس اسپانيا احداث گرديده آورده شده است. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه بررسی انرژی خورشیدی ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 169
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت دریافت مدرک کاردانی

عنوان کامل: شبکه های توزیع
دسته: الکتروتکنیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 45
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
انواع شبكه ها
شبكه شعاعي يا باز، شبكه هاي مسدود يا رينگ يا حلقوي، شبكه مركب يا تار عنكبوتي.
الف) شبكه هاي شعاعي يا باز
شبكه هاي شعاعي شبكه هايي هستند كه در آنها هر مصرف كننده فقط از يك طرف تغذيه مي شود. در اين شبكه اگر قسمتي از شبكه معيوب گردد مصرف كنندگان تا برطرف شدن نقص بدون برق خواهند بود بنابراين مقدار خاموشي آنها بيشتر است. افت ولتاژ در انتهاي شبكه هاي باز نسبتاً زياد مي باشد اين شبكه براي نقاط كم جمعيت و روستاها كه قطع برق باعث خسارت مالي فراواني نمي شود استفاده مي گردد. 
ب) شبكه هاي مسدود يا رينگ يا حلقوي
شبكه رينگ شبكه اي است كه در آن هر مصرف كننده از دو طرف تغذيه مي شود. ضريب اطمينان چنين شبكه اي به طور توجهي بالا مي باشد زيرا از كار افتادن يكي از دو منبع تغذيه و يا قسمتي از خط تغذيه كننده شبكه همواره از سمت ديگر انرژي مي گيرد بنابراين ضريب اطمينان اين نوع شبكه بيشتر است. اين شبكه ها در شهرها و نقاط نسبتاً پر اهميت استفاده مي شود.
ج ) شبكه هاي مركب يا تار عنكبوتي
شبكه هايي هستند كه توسط آنها هر مصرف كننده حداقل از سه طرف تغذيه مي گردد و ظريب اطمينان اين شبكه ها بسيار بالا است و از نظر اقتصادي بسيار گران تمام مي شود. موارد استعمال اين شبكه ها براي شهرهاي بزرگ و نقاط حساس كه خاموشي آنها بسيار گران تمام مي شود، مي باشد.
مقايسه شبكه هاي هوايي و زميني
خطوط انتقال و توزيع را ممكن است به صورت شبكه هاي هوايي يا زميني كشيده بوسيله موارد زير آنها را مي توان با يكديگر مقايسه كرد.
1) احداث شبكه هاي هوايي آسانتر است در صورتي كه براي احداث شبكه هاي هوايي و زميني بايد مسير مناسب باشد ثانياً احتياج به ايجاد كانال مي باشد.
2) احداث شبكه هاي هوايي ارزانتر از شبكه هاي زميني مي باشد.
3) عيب يابي و رفع عيب شبكه هاي هوايي آسانتر است زيرا بيشتر عيوب آن با چشم ديده مي شود ولي پيدا كردن عيب در شبكه هاي زميني به دستگاه هاي عيب ياب نياز دارد و زمان بيشتري براي رفع عيب نياز خواهد بود. 
4) همانطور كه ولتاژ خطوط انتقال افزايش مي يابد هزينه كابلها (شبكه هاي زميني) افزايش مي يابد.
5) در شبكه هاي زميني به افراد متخصص بيشتري نياز است.
6) در شهرها و مناطق پرجمعيت براي حفظ زيبايي شهر معمولاً از شبكه هاي زميني استفاده مي شود.
7) شبكه هاي زميني باعث دوري از يخ و برف و باران و شاخه هاي درختان و رعد و برق امكان خرابي آنها كمتر خواهد بود. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه بررسی شبکه های توزیع ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 174
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: بررسی اثرات هارمونيک های ولتاژ و جريان بر روی ترانسفورماتورهای قدرت
دسته: مهندسی برق قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 94
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در سيستم  هاي قدرت پيشرفته انرژي الكتريكي توسط ژنراتورهاي سه فاز توليد مي شود كه پس از انتقال به صورت سه فاز توزيع مي شود . به دلايل اقتصادي از ايستگاه تا مصرف ولتاژ چندين بار افزايش و كاهش مي يابد .در هر باز افزايش و كاهش ولتاژ ت سه فاز موردنياز است . بدين جهت در سيستم  هاي قدرت سه فاز از تعداد زيادي ترانسفورماتور سه فاز استفاده مي شود . براي هر تبديل ولتاژ از مقداري به مقدار ديگر ممكن است از سه واحد ترانسفورماتور تك فاز يا يك واحد ترانسفورماتور سه فاز استفاده شود . در ترانسفورماتورهاي قدرت و توزيع جريان تحريك تنها درصد كوچكي ( 2 تا 6%) از جريان نامي است . پديده هارمونيك در ترانسفورماتورهاي قدرت بسيار مهم است . زيرا تحت شرايط معيني هارمونيك هاي جريان تحريك باعث عمل عمدي تجهزات حفاظتي مي گردند ممكن است باعث تداخل در مدارهاي مخابراتي شوند . نظر به اين مسئله مهندسين مخابرات و سيستم  انرژي بايد قادر به بررسي و حذف چنين شرايط باشند . از اين رو هارمونيك در ترانسفورماتور از اهميت ويژه اي برخوردار است . 
اولين مورد از مشكلات اعوجاجات هارمونيكي در سال 1893 در شهر هارتفورد امريكا پيش آمد،به اين صورت كه يك موتور الكتريكي با گرم شدن زياد باعث خرابي عايقبندي خود شد. پس از آزمايشات معلوم شد كه علت اين امر تشديد ايجاد شده در خط انتقال ، ناشي از وجود هارمونيكها بوده است.
مشكل بعدي ،يك ژنراتور سه فاز 125 هرتز با ولتاژ 8/3  كيلوولت ساخت شركت جنرال الكتريك امريكا بود. در اين موردهمه محاسبات با تقريبهاي خوبي انجام شده بودولي بازهم تشديد در خط انتقال بود . با محاسبه اندوكتانس و ظرفيت خازني خط انتقال و احتمالاً اندوكتانس بار،مشاهده شد كه در فركانس حدود 1600 هرتز ( هارمونيك سيزدهم‌ ) در خط تشديد ايجاد مي شود.شكل موجهاي ولتاژ ژنراتور نيروگاه و موتور سنكرون داراي مؤلفه هاي هارمونيكي قابل توجه بودند.
اين فرايند محاسبات واندازه گيري توسط يك موج نماي ساده در آن سال انجام شد كه شكل موج را به صورت نقطه به نقطه از طريق قطع و وصل مرتب يك زبانه ،نمونه گيري مي كرد. امروزه با استفاده از هارمونيك سنجهاي ديجيتال و با بكارگيري الگوريتم هاي سريع " تبديل فوريه گسسته " مي توان بصورت بدون وقفه اعوجاجات هارمونيكي را اندازه گيري كرد.
دو سال بعداز اولين مورد مشاهده مشكلات هارمونيكي ، شركتهاي وستينگهاوس و جنرال الكتريك، طرحهاي جديدي را براي ژنراتورها معرفي نمودند كه در اين طرح ها، از سيم پيچهاي غير متمركز در آرميچر استفاده كردند و به تبع آن شكل موج را بهبود بخشيده و به اصطلاح سينوسي تر كردند.
مشكل ديگر هارمونيكها در شكل موج ژنراتورها ، مربوط به جريان بسيار زياد نول ژنراتورهايي بود كه به صورت موازي نصب و مستقيماً زمين مي شدند. امروزه اين مساله كاملاً شناخته شده است و مربوط به هارمونيك سوم ولتاژ و صفر بودن توالي اين هارمونيك در ماشينهايي مي باشد كه به صورت ستاره بسته شده اند. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه اثرات هارمونيک های ولتاژ و جريان بر روی ترانسفورماتورهای قدرت ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 171
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: بررسی اثرات هارمونيک های ولتاژ و جريان بر روی ترانسفورماتورهای قدرت
دسته: مهندسی برق قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 90
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
درشرایط معمولی یک ترانسفورماتور در حالت بی باری جریان مغناطیس کننده ای حدود 5/0 تا 2 درصد جریان نامی اش از منبع میکشد . اين جريان بعلت اثرات اشباع آهن سينوسی نيست ( شکل 1)
مقداراعوجاج بستگی به مقدار چگالی فوران مغناطيسی دارد که هسته در آن چگالی کار میکند . تغييرات فوران هسته و جريان مغناطيس کننده بنحوی است که درهر پريود ( دوره تناوب ) يکبار دور حلقه هيسترزيس (Hysteresis loop )  طی ميشود (شکل2)
همچنين تغييرات فوران هسته بنحوی است که در هر لحظه نيروی محرکه الکتريکی( emf ) لازم را برای برابری با ولتا ژ لحظه ای منبع توليد کند . در شکل 3 حلقه هيسترزيس همراه با منحنی مغناطيسی magnetizing curve  مکان قرار گرفتن رئوس حلقه های هيسترزيس است که در ولتاژ های اعمال شده به ترانسفورماتور در حالت ماندگار ( steady state ) بدست آمده اند   (شکل 4 ).
بديهی است همانگونه که ولتاژ افزايش ميابد و در نتيجه اين امرفوران بيشتر وبيشتری از هسته عبور ميکند. ماگزيمم جريان نيز بسرعت افزايش پيداميکند زيرا هسته اشباع ميشود.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه بررسي جريان هاي هجومي در ترانس ها و مدلسازي نمودار هيسترزيس ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 166
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: بررسی و شبیه سازی پایدار سازی سیستم قدرت
دسته: مهندسی برق قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 191
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در اين پروژه، به تحليل خطي سيستم هاي قدرت تك ماشينه متصل به شين بينهايت كه براي مطالعه پايداري حالت ماندگار و پايداري ولتاژ مورد نياز است، مي پردازيم. در موارد متعددي، ناپايداري و سر انجام از بين رفتن سنكرونيزم با بوجود آمدن اغتشاشات در سيستم شروع مي شود كه منجر به رفتار نوساني شده و در صورتي كه اين نوسانات ميرا نشوند، نهايتا" تقويت مي شوند. اين مسأله مقدار زيادي به شرايط كار سيستم وابسته است. حتي نوسانات با فركانس هاي پايين در صورتي كه ميرا نشوند، به دليل آن كه باعث محدوديت انتقال توان در خطوط انتقال مي شوند و در مواردي موجب وارد شدن فشار بر محور مكانيكي مي گردد، نامطلوب هستند. منشأ ايجاد نوسانات بين ناحيه اي مشكل است. در سال هاي اخير تحقيقات گسترده اي در اين زمينه صورت گرفته است و توجه قابل ملاحظه اي بر روي فروپاشي ولتاژ ديناميكي معطوف گشته است. هدف از اين پروژه علاوه بر تحليل خطي مقوله پايداري سيگنال كوچك، شبيه سازي سيستم و طراحي پايدارساز، با استفاده از برنامه رياضي MATLAB مي باشد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه بررسی و شبیه سازی پایدار سازی سیستم قدرت ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 164
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: بررسی اثر خطای اتصالی در هادی های CTC
دسته: مهندسی برق قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 85
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
طراحي ترانسفورماتور يعني آماده سازي نقشه‌هاي اجرايي ترانسفورماتور اولین گام در ساخت آن است. 
 براي شروع كار محاسبه و طراحی حداقل مشخصات زير بايد ارائه شود:
-قدرت نامي ترانسفورماتور 
-ولتاژهاي فشار قوي و ضعيف و گروه برداري 
-امپدانس اتصال كوتاه، تلفات بي باري و بارداري 
-ارتفاع،  دما، درصد رطوبت نسبي و آلودگي محيط نصب 
-استانداردها 
در بعضي مواقع پاره‌اي مشخصات ويژه نيز اعمال مي‌نمايند به عنوان مثال محدوديت در چگالي شار يا چگالي جريان و يا محدوديت در ابعاد فيزيكي ترانسفورماتور. پس از دريافت اطلاعت و بر اساس مدارك موجود قسمت فعال ترانسفورماتور شامل سيم پيچيها، هسته و مواد عايقي محاسبه مي‌وند.
مدارك و استانداردهاي مورد استفاده ديگر عبارتند از VDE و DIN و IEC.
ترانسفورماتور طراحي شده را مي‌توان به دو گروه نرمال و ويژه تقسيم كرد:
-منظور از ترانسفورماتور نرمال ترانسفورماتور هايي مي‌باشند كه به طور گسترده در شبكه توزيع مصرف دارند و بدين جهت به طور گسترده توليد مي‌شوند . ترانسفورماتورهای 200kVA و 100 50 و 25 ، گروه برداري Yzn5 و نسبت ولتاژي 20kV 4%/0.4kV
-ترانسهاي ويژه داراي شرايط خاصي هستند كه توسط مشتري ارائه مي‌شوند و توليدي محدود دارند.
ترانسفورماتور هاي توزيع عموماً داراي سيستم خنك كنندگي ONAN و Tap changer به صورت Off Load مي‌باشند كه براي رديف‌ 20 كيلوولت، سه پله و براي رديف 30 كيلو ولت، پنج پله مي‌باشند.  
1-2-طراحي 
طراحي ترانسفورماتور یعنی اجراي محاسبات مكانيكي جهت دفع حرارت ناشي از تلفات و هم چنين آماده سازي نقشه‌هاي مكانيكي ترانسفورماتور. مراحل مختلف این كار عبارتند از:
-طراحي هسته 
-طراحي ابعاد برد شامل انتخاب نبشي‌ها يا تسمه‌هاي مناسب 
-طراحي ساختمان جمعي سيم پيچيها 
-سيم بنديهاي فشار قوي و فشار ضعيف (در فشار ضعيف انتخاب شينه‌هاي انعطاف پذير در توانهاي بالا، خمكاري تسمه‌هاي خروجي از بوبين جهت تعيين ارتفاع، مهار تسمه‌ها با استفاده از بستهاي چوبي، تعيين حداقل فاصله تا مركز بوشينگها و در فشار قوي با توجه به گروه برداري تعيين قطر و طول سيمهاي اتصال دهنده فازها جهت ايجاد گروه برداري مناسب، انتخاب كليد تنظيم ولتاژ)
-طراحي در پوش با توجه به ابعاد و سوراخكاري برد
-طراحي مخزن شامل محاسبات مكانيكي جهت محاسبه تعداد، عمق، گام و ارتفاع و رله‌ها

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه بررسی اثر خطای اتصالی در هادی های ctc ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 175
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: تحلیل و شبیه سازی کدهای CDMA به منظور کاهش تداخل بین کاربران
دسته: مهندسی برق (گرایش مخابرات)
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 74
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
دسترسی چندگانه تقسیم کد از تکنولوژی طیف گسترده به وجود می آید . سیستم های طیف گسترده در حین عمل کردن حداقل تداخل خارجی ، چگالی طیفی کم و فراهم کرده توانایی دسترسی چندگانه از تداخل عمدی سیگنالها جلوگیری می کند که عملیات سیستمی با تداخل دسترسی چندگانه و نویز آنالیز می شود . احتمال خطای بیت در مقابل تعداد متنوعی از کاربران و سیگنال به نویز  متفاوت محاسبه می شود . در سیستم دسترسی چندگانه تقسیم کد برای گسترده کردن به دنباله تصادفی با معیارهای کیفیت اصلی برای تصادفی کردن نیاز داریم . سیگنال گسترده شده بوسیله ضرب کد با شکل موج چیپ تولید می-شود و کد گسترده بوجود می آید . 
بوسیله نسبت دادن دنباله کد متفاوت به هر کاربر ، اجازه می دهیم که همه کاربران برای تقسیم کانال فرکانس یکسان به طور همزمان عمل کنند . اگرچه یک تقریب عمود اعمال شده بر دنباله کد برای عملکرد قابل قبولی به کار می رود . بنابراین ، سیگنال کاربران دیگر به عنوان نویز تصادفی بعضی سیگنال کاربران دیگر ظاهر می شود که این تداخل دستیابی چندگانه نامیده می شود . تداخل دستیابی چندگانه تنزل در سرعت خطای بیت و عملکرد سیستم را باعث می شود .
تداخل دستیابی چندگانه فاکتوری است که ظرفیت و عملکرد سیستم های دسترسی چندگانه تقسیم کد را محدود می کند . تداخل دستیابی چندگانه به تداخل بین کاربران دنباله مستقیم مربوط می شود . تداخل نتیجه آفستهای زمان تصادفی بین سیگنالهاست که همزمان با افزایش تعداد تداخل طراحی شده . بنابراین ، آنالیز عملکرد سیستم دسترسی چندگانه تقسیم کد باید برحسب مقدار تداخل دستیابی چندگانه اثراتش در پارامترهایی که عملکرد را اندازه گیری می کند وارد می شود .
در بیشر جاها روش عادی تقریب گوسی و واریانس مورد استفاده قرار می گیرد . ما عملکرد سرعت خطای بیت سیستم دسترسی چندگانه تقسی کد را مورد بررسی قرار می دهیم . تقریب گوسی استاندارد استفاده شده برای ارزیابی عملکرد احتمال خطای بیت در سیستم دسترسی چندگانه تقسیم کد است . این تقریب به دلیل ساده بودن در بسیاری جاها مورد استفاده است .

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه تحلیل و شبیه سازی کدهای CDMA به منظور کاهش تداخل بین کاربران ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 165
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: خواص الکتریکی نانولوله های کربنی
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 82
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
پس از کشف نانولوله های کربنی توسط ایجیما و همکارانش بررسی های بسیار زیادی بر روی این ساختارها در سایر علوم انجام شده است. این ساختارها به دلیل خواص منحصر به فرد مکانیکی و الکتریکی که از خود نشان داده اند جایگزین مناسبی برای سیلیکون و ترکیبات آن در قطعات الکترونیکی خواهند شد. در اینجا به بررسی خواص الکتریکی نانولوله های کربنی زیگزاگ که به عنوان یک کانال بین چشمه و دررو قرار داده شده پرداختیم و نحوه-ی توزیع جریان در ترانزیستورهای اثر میدانی  را در شرایط دمایی و میدان های مختلف بررسی کرده ایم. از آنجایی که سرعت خاموش و روشن شدن ترانزیستور برای ما در قطعات الکترونیکی و پردازنده های کامپوتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است،  انتخاب نانولوله ای که تحرک پذیری بالایی داشته باشد بسیار مهم است. نتایج بررسی ها نشان می دهد تحرک پذیری الکترون در نانولوله های کربنی متفاوت به ازای  میدان های مختلفی که در طول نانولوله ها اعمال شود، مقدار بیشینه ای را خواهد گرفت. بنا بر این در طراحی ترانزیستورها با توجه به مشخصه های هندسی ترانزیستور و اختلاف پتانسیلی که بین چشمه و دررو آن اعمال  می شود باید  نانولوله ای را انتخاب کرد که تحرک پذیری مناسبی  داشته باشد.
واژه های کلیدی
نانولوله ی کربنی،  ترانزیستور اثر میدانی، مدل ثابت نیرو ،  تحرک پذیری الکترون

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه خواص الکتریکی نانولوله های کربنی ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 180
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: رباتیک
دسته: مهندسی برق الکترونیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 126
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
اتوماسيون در بخشهاي مختلف صنعت و كارهاي توليدي در چند دهه اخير ظهور پيدا كرده است و روز به روز نيز در حال توسعه مي باشد. بيش از چند دهه از ظهور كارخانجات كاملاً مكانيزه كه در آنها تمامي پروسه ها اتوماتيك بوده و نيروي انساني در آن نقش اجرائي ندارد، نمي گذرد. اما در چند ساله اخير شاهد بوجود آمدن كارخانجات مكانيزه اي بوده ايم كه طراحي، ساخت و نحوه كار آنها واقعاً حيرت انگيز است. ايده و دانش كنترل اتوماتيك و استفاده از سيستمهاي مكانيزه در كارخانجات به جنگ جهاني دوم مي رسد. اما تحولات عظيم و چشمگير آن در سالهاي اخير بوقوع پيوسته است.
رباتها جديدترين مرحله تلاش انسان جهت صنايع اتوماتيك به شمار مي روند. رباتها آن دسته از ماشينهاي ساخت بشر هستند كه لزوماً حركتهايي شبيه انسان ندارند ولي توان تصميم گيري و ايجاد و كنترل فعاليتهاي از پيش تعيين شده را دارند.
شكل 1 : نمونه اي از استفاده از ربات در صنعت
2- تعريف ربات
دو تعريف موجود در رابطه با كلمه ربات از قرار زير مي باشند[9] :
1- تعريفــي كه توسطConcise Oxford Dic.  صورت گرفتــه است؛ ماشيني مكانيكي با ظاهر يك انسان كه باهوش و مطيع بوده ولي فاقد شخصيت است. اين تعريف چندان دقيق نيست، زيرا تمام رباتهاي موجود داراي ظاهري انساني نبوده و تمايل به چنين امري نيز وجود ندارد.
2- تعريفي كه توسط مؤسسه ربات آمريكا صورت گرفته است؛ وسيله اي با دقت عمل زياد كه قابل برنامه ريزي مجدد بوده و توانايي انجام چند كار را دارد و براي حمل مواد، قطعات، ابزارها يا سيستم هاي تخصصي طراحي شده و داراي حركات مختلف برنامه ريزي شده است و هدف از ساخت آن انجام وظايف گوناگون مي باشد.
3- دسته بندي رباتها
رباتها در سطوح مختلف دو خاصيت مشخص را دارا مي باشند :
1- تنوع در عملكرد
2- قابليت تطبيق خودكار با محيط
به منظور دسته بندي رباتها لازم است كه قادر به تعريف و تشخيص انواع مختلف آنــــــها باشيم. سه دسته بندي مختلف در مورد رباتها وجود دارد. دسته بندي اتحاديــــــه رباتهاي ژاپني، دسته بندي مؤسسه رباتيك آمريكا و دسته بندي اتحاديه فرانسوي رباتهاي صنعتي . . .

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه رباتیک ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 172
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: محل یابی خطا در شبکه های توزیع
دسته: مهندسی برق الکترونیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 88
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
- مقدمه
مصرف کنندگان نهایی انرژی الکتریکی همواره خواستار دریافت مداوم برق با کیفیت مناسب هستند . بنابراین در بهره برداری از شبکه های توزیع دو اصل اساسی ذیل مطرح می گردد : 
1- تداوم ارائه سرویس  به مصرف کنندگان 
2- حفظ کیفیت مناسب سرویس  
1-1-1-تداوم ارائه سرویس به مصرف کنندگان : 
 فعالیت اصلی مراکز حوادث شرکتهای توزیع در تداوم توزیع انرژى الکتریکی به شبکه فشار ضعیف می باشد 
 ارائه سرویس به مصرف کنندگان  برق به دلایل مختلف  ممکن است با اختلال مواجه گردد. غیر از مواردی مانند اعمال خاموشیهای ناشی  از کمبود انرژی برق ، اغلب موارد مربوط به شبکه توزیع است . مهمترین عوامل عدم تداوم کار عادی شبکه توزیع عبارتند از : 
1-حوادث غیر مترقبه مانند صدمه دیدن کابلها ، شکستگی تیرها ، آسیب دیدگی تجهیزات ناشی از برخورد وسایل نقلیه ، شرایط جوی و....
2-عدم توانایی در تامین بار مصرف کنندگان به دلیل اضافه بار خطوط با ترانسفورماتور ها و ....
3-تعمیر یا سرویس تجهیزات 
2-1-1- حفظ کیفیت مناسب سرویس : 
ارائه سرویس مداوم به مصرف کنندگان کافی نمی باشد بلکه کیفیت این سرویس نیز بسیار با اهمیت است . این کیفیت از دو جنبه برای بهره بردار ( شرکت توزیع ) و مصرف کننده حائز اهمیت است : 
الف – کاهش تلفات شبکه توزیع تا حد ممکن ( از دید بهره بردار )
ب- تامین ولتاژ مناسب در پستهای 4/0 کیلو ولت (از دید مصرف کننده ) 
هدف اساسی دیسپاچینگ توزیع ، تداوم سرویس و ارتقای کیفیت سرویس می باشد . با توجه به مطالب فوق سعی شده است روشهای فعلی مراکز حوادث به منظور دستیابی به هدف مذکور مورد بررسی قرار گیرند و در عین حال نقش سیستم دیسپاچینگ توزیع برای کمک به تعیین تداوم و کیفیت سرویس تبیین گردد . برای روشن شدن مطلب توضیح مختصری درباره طراحی و بهره برداری از شبکه توزیع ایران ضروری می باشد . 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه محل یابی خطا در شبکه های توزیع ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 153
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: مجتمع مسکونی
دسته: معماری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 83
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
کشور ایران با نرخ رشد جمعیت 4/2 درصدی و جمعیت شهرنشین 61 درصدی با مشکل رشد بسیار سریع جمعیت و تمرکز جمعیتی در مراکز شهری روبروست و به تبع آن ضرورت تأمین مسکن به یک مسأله فراگیر و همگانی تبدیل شده است. توجه به این نکته ضروری است که روند فعلی تولید مسکن پاسخگوی حتی نیمی از نیاز موجود را برآورده کند.
عوامل بحران زایی مثل افزایش تقاضا برای مسکن، و نیاز به ارتقاء کیفی مسکن، ساخت بناهایی با تیپ یکسان، عدم دگرگونی در شیوه های ساخت ابنیه و قیمت بالای زمینهای شهری و رواج الگوهای ساخت غربی تأثیر عمده ای در بالا رفتن هزینه جاری ساخت مسکن شده اند. از طرفی هدف از تأمین مسکن نباید تأمین حداقل احتیاجات مردم باشد بلکه بایستی به خواسته آنها در چهارچوب احتیاجات اساسی توجه کرد و به این منظور باید به سیستم هایی توجه کرد که با حداقل هزینه حد متناسب آسایش را در محیط زندگی برای آنها تأمین کند. 
- اهداف طراحی:
طراحی یک مجتکع مسکونی با تأکید بر تقویت روحیه جمعی ساکنین و ایجاد و احیاء تعامل انسانی جامعه ایرانی که در راستای هدفی والاتر که ساماندهی به نحوه ساخت مجتمع های مسکونی از منظر کیفی و با نگاهی به پیشینه تاریخی شهر بجستان، باز زنده سازی خاطرات بصری و حسی در مقیاس خانواده و جامعه شهری در چهارچوب نیازهای امروزی طراحی در سطح خرد که در مقیاس یک پروژه مسکونی به ویژگیهای کلی کیفیت محیط در مجتمع های مسکونی و در انتها به واحد مسکونی می پردازد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه بررسی مجتمع مسکونی ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 161
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: طراحي و ساخت يک کنترل دماي ديجيتالي تابلوهای برق
دسته: برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 79
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
- چكيده
هدف از انجام اين پروژه طراحي و ساخت کنترل دماي ديجيتالي تابلوهاي برق با استفاده از ميکروکنترولر AT M32 مي باشند. دستگاهي که طراحي و ساخته شده علاوه بر قسمت اتوماتيک داراي بخش است که مي توان دما ، فن و هيتر را بصورت دستي تغيير وضعيت داد. تحقق اين پروژه کمک شاياني به کنترل دما با دقت بالا در محل هاي کار ، کارخانجات و بخصوص کارخانه هاي جوجه کشي مي  باشد . طبق برنامه اي که براي اين پروژه نوشته شده است دماهايي که بصورت دستي تغيير ميکنند ، رنج محدودي دارند که اين رنج توسط سازنده مشخص شده است. 
- پيشگفتار
با ورود ميكرو كنترلر ها به بازار الكترونيك و استفاده از آنها كار را بر روي بسياري از قسمتهاي الكترونيك آسان تر نمود و به خصوص در صنعت با در دست گرفتن كنترل قسمتهاي مختلف يك كارگاه يا كارخانه صنعتي منجر به توليد بيشتر با كيفيت بهتر شد و افق وسيعي از كار را بر روي سازندگان قطعات الكترونيك گشود. نکته اي كه در صنعت بسيار مهم به نظر مي رسد اندازه گيري پارامتر هايي مثل دما ، فشار و ميزان جابه جايي اجسام و ... مي باشد كه كار ها توسط سنسور هاي مختلف انجام مي شود اما روز به روز بر تعداد سنسورها افزوده شده و سنسورهاي بهتر با قابليت هاي بيشتري به بازار عرضه مي گردد  و همچنين دستگاه هايي که توسط ميکرو کنترلر ها  ساخته مي شود داري انواع مختلفي بوده و کارهاي متفاوتي انجام مي دهند يکي ازاين دستگاه ها دستگاه کنترل دماي تابلو و اتاقک ها مي باشند که توسط ميکروکنترلر ها و حتي بردهاي الکترونيکي نيز ساخته مي شوند.
پروژه مورد توجه و حائز اهميت در اين پايان نامه در خصوص کنترل دما تابلو هاي برق مي باشد که مي توان براي ماشينهاي جوجه کشي ، محل کار ، تابلو هاي برق و غيره ميتوان استفاده کرد. 
در اين پايان نامه ابتدا توضيح مختصري راجع به ميکرو کنترلر هاي AVR آورده شده  در بخش هاي بعد يک توضيح راجع به برنامه bascom  ،انواع سنسورهاي دما  مي خوانيد و در پايان نيز شکل مدار و برنامه نوشته شده در ميکرو آورده شده است. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پروژه طراحی و ساخت يک کنترل دمای ديجيتالی تابلوهای برق ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 176
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: معماری سرویس گرا
دسته: کامپیوتر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 127
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
عصر حاضر که آن را عصر اطلاعات نام نهاده اند شکل گیری و پیشرفت خود را مرهون تکامل و ترقی دانش و صنعت کامپیوتر است. دانشی که انسان را قادر ساخت تا توانایی ذهن و حافظه ی خود را به طرز حیرت آوری گسترش دهد و محاسبات عظیم و پردامنه را که تا این زمان ناممکن به نظر می رسید با سرعتی شگفت انگیز به انجام رساند.
در چهار دهه اخیر، پیچیدگی نرم افزارها روز بروز بیشتر شده و تقاضا برای نرم افزارهای قدرتمندتر افزایش یافته است. در این میان، به نظر می رسد که روشهای قدیمی جوابگوی نیازهای در حال رشد کنونی نیستند و نیاز به ایجاد و بکارگیری روشهایی است که بوسیله آنها بتوان بر این پیچیدگیها در زمانهایی کوتاهتر غلبه کرد. از طرفی امکان کنار گذاشتن سیستمهای نرم افزاری موجود که تا به حال مشغول سرویس دهی به مشتریان بوده اند،  وجود ندارد و می بایست سیستمهای جدید را بصورت یکپارچه و در کنار همین سیستمها بوجود آورد. معماری سرویس گرا، با تکیه بر محاسبات توزیع شده و بر پایه شبکه ها و لایه های میانی و همچنین زبانهایی که تولید نرم افزارهای توزیع شده را فراهم می کنند، بعنوان راه حلی مناسب جهت از میان برداشتن مشکلات و مسائل مذکور مطرح گردیده است.
دنیایی را  تصور کنید که در آن همه جا سرویس ها حاضر هستند و با نحوه تفکر و کار ما یکپارچگی اساسی داشته باشند. دنیایی که در آن ارائه دهندگان و جویندگان اطلاعات فارغ از دغدغه های همخوانی و نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر با اتکا بر استانداردهای از پیش تعیین شده فقط به استفاده مؤثرتر از منابع خود برای یافتن اطلاعات و یا ارائه آن اطلاعات به شکل مؤثرتر متمرکز هستند.
برای برخی افراد دستیابی به چنین دنیایی ممکن است نا میسر و یا نیازمند مدتی بسیار طولانی باشد. اما برای کسانیکه پی گیر تحولات و سیر تکاملی و شتابان فن آوری اطلاعات هستند، این موضوع روشن است که این هدف هم اکنون در دسترس میباشد. و در واقع تا عمومیت یافتن کامل سرویس های وب حداکثر سه تا چهار سال دیگر فاصله داریم.
رسیدن به چنین هدفی را استانداردهای باز که در دسترس همگان قرار دارند، بسیار سهل الوصول تر کرده اند به گونه ای که اکنون اغلب پلاتفرم های عمده از استانداردهای مؤثر بر ساخت سرویس های وب پشتیبانی می کنند.
وسعت سرویس های وب به حدی رسیده است که اکثر انواع تلفن های همراه، رایانه های جیبی و حتی گاهاً لوازم خانگی نیز توانایی بکار بردن سرویس های وب را دارا می باشند.
اما معماری سرویس گرا با گسترش روز افزون پذیرفته شدن سرویس های وب توسط صنعت تأثیر خود را بر فن آوری اطلاعات نشان داده است. معماری سرویس گرا یک روش ساخت نرم افزار را بیان میکند که تمامی طول عمر نرم افزار را در بر می گیرد.
طول عمر نرم افزار بنا به تعریف معماری سرویس گرا شامل :
ایده های بوجود آمدن سرویس، مدل کردن سرویس، طراحی سرویس، پیاده سازی یا توسعه سرویس، بکار بردن سرویس، مدیریت سرویس ها، نسخه گزاری سرویس ها، و در نهایت از رده خارج کردن سرویس ها را در برمیگیرد.
در این پایان نامه سعی شده است تا مباحث مربوط به معماری سرویس گرا به طور واضح و در جهت کاربرد توضیح داده شوند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه معماری سرویس گرا ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 170
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: شناخت عوامل مؤثردر بدحجابی دانش آموزان دختر
دسته: اجتماعی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 95
همراه با 30 سوال پرشنامه
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
همه میدانیم حجاب وپوشش یکی ازمو ضوعات مهم فرهنگی است ودین اسلام بعنوان دژی محکم در مواجهه با مفاسدو بی بندوباریهای اخلاقی وجنسی بآن نگریسته و مسلمانان را به رعایت آن سفارش نموده است .پر واضح است که عدم رعایت آن زمینه از بین رفتن ارزش های اخلاقی دیگر را دربر دارد.
بی اقبالی و کم توجهی به این موضوع مهم که در سالهای اخیر محسوس و ملموس است ما را بر آن داشت ریشه یابی نموده و علل گرایش دختران جوان به بدحجابی را بررسی کنیم وبرای محدود کرون دامنه ی تحقیق و دقیق بودن پژوهش دبیرستان های دخترانه ی پایه سوم و مراکز پیش دانشگاهی ناحیه7 را که در آن به خدمت مشغولم انتخاب نمودم.برای این منظور13%از کل جامعه ی آماری بعنوان نمونه وبه طور تصادفی انتخاب شدند واز طریق پرسشنامه نظرات آن ها درخصوص علل گرایش به بدحجابی مورد بررسی و سنجش قرار گرفت.
نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهدکه علت اصلی بی توجهی به پوشش مناسب در بین دختران جوان بترتیب:وجود روحیه ی خودنمایی در بین آنان،ضعف شناخت آنان نسبت به موضوع حجاب،آشنا نبودن اولیاء با شیوه ی برخورد با جوانان و نوجوانان و کم توجهی وسایل ارتباط جمعی به حدود حجاب می باشد امید آن است که نتایج این پژوهش بتواند مسئولین آموزش و پرورش را در جهت برنامه ریزی دقیق برای رفع این مشکل یاری نماید.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه عوامل موثر در بدحجابی دانش آموزان دختر ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 162
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: تأثير آموزش مهارت هاي زندگي در سلامت روان افراد
دسته: اجتماعی - روانشناسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 58
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
روان شناسان در دهه هاي اخير در بررسي اختلالات رفتاري و انحرافات به اين نتيجه رسيده اند كه بسياري از اختلالات و آسيب ها در ناتواني افراد در تحليل صحيح و مناسب از خود و موقعيت خويش ، عدم احساس كنترل ، و كفايت شخصي جهت رويارويي با موقعيت هاي دشوار و عدم آمادگي براي حل مشكلات و مسائل زندگي به شيوه مناسب ، ريشه دارد . بنابراين با توجه به تغييرات و پيچيدگي هاي روز افزون جامعه و گسترش روابط اجتماعي ، آماده سازي افراد به خصوص نسل جوان جهت رويارويي با موقعيت هاي دشوار امري ضروري به نظر مي رسد . در همين راستا روان شناسان با حمايت سازمان هاي ملي و بين المللي ، جهت پيشگيري از بيماريهاي رواني و ناهنجاريهاي اجتماعي آموزش مهارت هاي زندگي را در سراسر جهان و در سطح مدارس آغاز نموده اند .
آنچه امروزه تحت عنوان مهارت هاي زندگي مشهود است تنها حاصل كار پژوهشگران عصر حاضر نيست بلكه بسياري از اين مهارتها در لابلاي تعاليم الهي بخصوص در قرآن و احاديث معصومين بيان شده است . به طوري كه تلاش براي برقراري ارتباط مفيد و مؤثر با ديگران ، خودشناسي و توجه به ارزشها كه از فصول اساسي درس مهارتهاي زندگي است به كرات در قرآن ، نهج البلاغه ، و صحيفه سجاديه و احاديث منقول از ساير معصومين مورد تأكيد قرار گرفته است .

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه تأثير آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 163
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: کاربرد الگوریتم ژنتیک در برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر(CAPP) در محیطهای صنعتی مختلف
دسته: کامپیوتر (گرایش نرم افزار)
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 96
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در یک محیط صنعتی توزیع شده، کارخانه های مختلف و دارای ماشین ها و ابزارهای گوناگون در مکان های جغرافیایی مختلف غالبا به منظور رسیدن به بالاترین کارایی تولید ترکیب می شوند. در زمان تولید قطعات و محصولات مختلف ، طرح های فرایند مورد قبول توسط کارخانه های موجود تولید می شود. این طرحها شامل نوع ماشین، تجهیز و ابزار برای هر فرآیند عملیاتی لازم برای تولید قطعه است. طرح های فرایند ممکن است به دلیل تفاوت محدودیت های منابع متفاوت باشند. بنابراین به دست آوردن طرح فرایند بهینه یا نزدیک به بهینه مهم به نظر می رسد. به عبارت دیگر تعیین اینکه هر محصول درکدام کارخانه و با کدام ماشین آلات و ابزار تولید گردد امری لازم و ضروری می باشد. به همین منظور می بایست از بین طرحهای مختلف طرحی را انتخاب کرد که در عین ممکن بودن هزینه تولید محصولات را نیز کمینه سازد. در این تحقیق  یک الگوریتم ژنتیک معرفی می شود که بر طبق ضوابط از پیش تعیین شده مانند مینیمم سازی زمان فرایند می تواند به سرعت طرح فرایند بهینه را برای یک سیستم تولیدی واحد و همچنین یک سیستم تولیدی توزیع شده جستجو می کند. با استفاده از الگوریتم ژنتیک، برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر (CAPP) می تواند براساس معیار در نظر گرفته شده طرح های فرایند بهینه یا نزدیک به بهینه ایجاد کند، بررسی های موردی به طور آشکار امکان عملی شدن و استحکام روش را نشان می دهند. این کار با استفاده از الگوریتم ژنتیک در CAPP هم در سیستمهای تولیدی توزیع شده و هم واحد صورت می گیرد. بررسی های موردی نشان می دهد که این روش شبیه یا بهتر از برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر (CAPP) مرسوم تک کارخانه ای است

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه کاربرد الگوریتم ژنتیک در برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر(CAPP) ,
تاریخ : چهار شنبه 3 / 1 / 1394
بازدید : 164
نویسنده : ati

 پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: نقش و تاثير توسعه كشاورزي بر پيشرفت صنعتي
دسته: کشاورزی - مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 185
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
انسان براي تامين نيازهاي روزمره خود را پيش رو داشت. ابتدا شكار و استفاده از گياهان خودرو و سپس به مرور زمان و با فرا گرفتن فنون اوليه كشاورزي اقدام به تهيه مايهتاج خود نمود. با توجه به خطراتي كه در شكار حيوانات انسان را تهديد مي كرد، لذا تمايل به سمت كشاوزي بيشتر و بيشتر شد تا جايي كه در گذشته اي نه چندان دور، بيشتر مردم عدي در كره زمين پيشه كشاورزي را برگزيدند. كشاورزان با سه عامل زمين، نيروي كار و آب روبرو هستند كه اهميت هر سه مورد به نوع خود بسيار مهم بوده و مي باشد. 
امروزه با مكانيزه شدن صنعت كشاورزي نوع محصولات و تنوع فصلي آنها و نيز مقدار توليد آنها تفاوتهاي بسياري بوده است با استفاده از ابزار آلاتي مانند كمباين، تراكتور و دستگاههاي مخصوص شخم زنيف سم پاشي هاي هوايي و نيروي انساني كمتري درگير كشاورزي مي شود كه اين امر موجب كاهش هزينه توليد در مجموع، و از طرف ديگر افزايش بيكاري را سبب مي شود. 
امروزه كشاورزي سنتي در مقايسه با سالهاي گذشته بسيار كمتر شده است. اكثر كشاورزان يا كوچ كرده و به شهرهاي بزرگ آمده اند و يا آنهايي كه توان مالي داشته اند با سيستم هاي امروزه خود را وقف داده و از سيستم هاي نوين آبياري و ماشين آلات كشاورزي استفاده مي كنند.
در سالهاي اخير با استفاده از تكنولوژي نانو، توليد محصولات فصلي، در تمام فصول امكانپذيري شده است كه اين امر بمنزله انقلابي در كشاورزي به حساب مي آيد. از اين رو مي توان گفت ديگر مي توان كشاورز را به همان ديدگاه قديم نگريست بلكه نيازمند توجه و ديدگاه علمي و دقيق مي باشد. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


:: موضوعات مرتبط: پایان نامه , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه تاثیر توسعه کشاورزی بر پیشرفت صنعتی ,

تعداد صفحات : 8


دریافت سوالات استخدامی
در این وب سایت می توانید کلیه خبرهای استخدامی استانداریها، بانکها و نهادهای دولتی و خصوصی مشاهده نموده و تبادل نظر فرمائید.
وین ایران، هیجانی دیگر

RSS

Powered By
loxblog.Com
دریافت سوالات استخدامی /" title="نمونه سوالات استخدامی ">